reparera loksele ?

M

makeupfreak

Behöver er hjälp !

Har fått en gammal loksele av min morfar, som är i fint skick förutom några avbrutna läderremmar,spännen som fattas och lite torrsprickor på vissa av remmarna, och då hade jag tänkt lämna in den för att åtgärda dessa fel, frågan är bara var ? :confused:
Var lämnar man in lokselar för lagning?
har ni några tips på bra ställen som gör det?
Befinner mig i Skåne men kan tänka mig att åka/skicka den en bit för att få det ordentligt gjort.
Har ni något hum om hur mycket detta kan tänkas kosta att fixa till den ?

Jätte tacksam för svar !

Sv: reparera loksele ?

Du har ju ganska nära till Sadelmakeriet i Killeberg. De både reparerar/renoverar och säljer nytt. Kontakta dem (du hittar dem säkert på Gula Sidorna) så kan de både ge dig ett pris och bedöma om det är lönt att lägga tid och pengar på selen.
Nackdelen med gamla selar som hängt länge är ju att de ofta är väldigt sköra i lädret och därmed helt livsfarliga att använda! Men är beslagen fina och lokorna i gott skick kan det kanske vara värt att renovera den. Annars - putsa upp den och gör den fin och bevara den som ett minne av din morfar, men lägg den inte på hästen om du inte är 100% säker på att den håller "i skarpt läge"!!
Lycka till!

Sv: reparera loksele ?

Tack så jätte mycket för svar, ska genast kolla upp det. :laugh:
Jo det är ju det som är nackdelen med dom gamla, men gud så fina dom är ! :love:
Men ska självklart be dom kolla igenom den ordentligt ! annars får den bli väggprydnad i stallet :)

Tack än en gång för svar ! :bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 599
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 886
Senast: LenaH
·
Äldre Vi har spanat in ett hus att hyra. Eller rättare sagt en liten gård med två-tre boxar (ena boxen är sadelkammare i dagsläget). Priset är...
2
Svar
35
· Visningar
3 206
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Nu åker gräsklipparjäveln ut, jag blir galen på den. Har tidigare haft billiga gräsklippare, tänk 2 - 2500 kr nya. Fungerat över...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka