rent hypotetiskt...

T.Alsterfeldt

Trådstartare
kan man bli erbjuden ta över en elitklass hund bara sådär?

Hur ofta har det inträffat egentligen?

Låt oss anta att hunden är medelålder,körd inom i stort sett samtliga grenar och en smula tjänstehundsutbildad,klar att fortsätta elit lydnad med o generellt sett utan problem att handha....

Var hittar man sådana hundar,vad kostar de,vad finns för nackdelar och fördelar med en läromästare?
 
Sv: rent hypotetiskt...

Klart man kan, ändrade familjeförhållande och sånt kan ju ställa till det.

Jag tog över en hund för inte så länge sen som iofs inte är ELIT-hund, men hon har ett championat är uppflyttad till tvåan i lydnad och färdigtränad där, startad i lite jaktgrenar med bra resultat och hade även varit hos fågeltränare precis innan jag fick henne.
Jag fick henne gratis pga andra omständigheter, med kravet att hon inte ska gå i mer avel.

Nackdelen är ju som med alla andra "omplaceringar", de har andra vanor och ovanor än man är van vid.

//E
 
Sv: rent hypotetiskt...

Precis som LV skriver så kan ju hemförhållanden ändras. Jag vet en som gav bort sin hund, den var räddningshund (tävlat SM), sök elit (har jag för mig). Men de fick barn och sonen var otroligt allergisk, så de kunde inte ha hunden kvar.
Var t o m en flat ;)
 
Sv: rent hypotetiskt...

För några veckor sen var det ute en schäfer hane, på blocket! Den tävlade ELIT spår.
 
Sv: rent hypotetiskt...

Precis, tror oftast att det är sånt som är orsaken. Likadant skilsmässa som medför ändrade arbetstider osv.

Vet en kille som hade en otroligt bra jakthund, men så skiljde sig han och hans fru och han flyttade till lägenhet och hunden trivdes inte alls där, så han gav bort den hunden.

//E
 
Sv: rent hypotetiskt...

oj,du vet inte omd et var enFlatterhaft?

tittar på Tanten o tänker att är du inte snäll så...

Alt låna ut henne tillmin värsta ovän över helgen:)
 
Sv: rent hypotetiskt...

Nej, tror inte den kom därifrån. Detta var ganska så längesen.

Var ju tvungen att kolla :) Ser nu att kenneln hållt på ett tag. Jag ska fråga en kompis om hon vet vilken kennel den kom ifrån.
 
Senast ändrad:
Sv: rent hypotetiskt...

Jag har en gång fått en schäfertik som vunnit SM i skydd. Det var för att hennes husse dog.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 657
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 694
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 603
Senast: Lady_A
·
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp