Rensa ogräs

Tajger

Trådstartare
...hjälper min katt till med. Möt Hulken - ogräsdödaren!
Foto0246-1.jpg

Vad hjälper era katter till med?

Sv: Rensa ogräs

Det var ju duktigt:) Min hade lite taskig urskillning, han började bita av rosenknopparna:eek: Så då fick jag tala om för honom att det var fel:D

Här hemma har vi en som extraknäcker som poolskötare, med speciell inriktning på testning av vattenkvalitén.:D

Han börjar med att först lukta lite försynt, för att få ett första intryck av vattnet:
28774313.jpg

Sedan är det dags för själva vattentestet, små sippar av vatten i taget för att riktigt känna av vattnet och dess kvalitéer:
28774297.jpg

28774304.jpg

Med jämna mellanrum testar han också hållfastheten på locket till gårdens brunn:
DSC_0108.jpg

En allsidig yrkeskatt alltså.:D:love:

Katja hjälper naturvårdsmyndigheten och kontrollerar att Dollar inte släpper ut giftiga avgaser. Dock glömde hon sin gasmask vid detta tillfälle.

28779914.jpg

Lillan hjälper till med att undersöka hållbarheten i julgranar, och hur lätta dom är att välta

27198038.jpg

:rofl: Vilken underbar tråd och vilka underbara katter! Vill genast åka hem från jobbet och hitta bilder på mina hjälpredor..
Vänta förresten, kanske har några upplagda redan!

Lexie hjälper till att damma ur gamla skålar så att matte inte får nysattacker.
Lillagr2.jpg

Hon håller även modemet varmt så att det inte blir kallt och går långsamt.'
Lillagr3.jpg

Jason håller koll på att toaletten fungerar som den ska.
1-1.jpg

Han håller även vakt i frysen så att matte inte äter något onyttigt.
1-7.jpg

Kollar även så att ingen tvätt blir kvar i maskinen efter tömning.
1.jpg

Jason kollar att disken blir ren.
jasonposerar009.jpg

Och så kollar han att det inte blir för mkt vatten i skurhinken.
jasonposerar046.jpg

Junior uppfostrar gårdens möss.
Juniorsfrstamus.jpg

Tindra kontrollerar att ingenting sopas under mattan.
1-6.jpg

Jag tycker att mina katter hjälper mig massor i vardagen, hur skulle jag klara mig utan dem?!

kl - Gud vilka söta katter alla har, och duktiga! Och förresten, är inte kattungar det sötaste som finns (hädar nästan på en hästsajt, men de är t o m sötare än föl:o )

Kollar lysrören (och dammar bjälkarna..)
IMG_2004.jpg

Kollar funktionen på Back on Track paddarna :D
IMG_2054.jpg

Misty dammar av kyl/frysskåpets överdel och kontrollerar samtidigt, så där från ovan att andra höga delar i köket är rena.

Hon är även och kollar att det är dammfritt i bokhyllan.

Provsmakar vattnet i kranen så att det är drickbart.

Misty dammar av kyl/frysskåpets överdel och kontrollerar samtidigt, så där från ovan att andra höga delar i köket är rena.

Hon är även och kollar att det är dammfritt i bokhyllan.

Tur att jag inte har en sån dammkontrollant...

kl - Hulken tittar på hur Junior uppfostrar möss, och lägger in en bild på sig själv
Foto0253.jpg

"Kontorsråtta" har jag hört talas om, men "Kontorskatt"?
Foto0254.jpg

Fö är Hulken rätt svår att ta kort på, kolsvart som han är...

De kanske får starta ett diskussionsforum, och diskutera sina metoder...här kommer också hem en och annan till uppfostringsanstalten:D

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 154
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
168
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka