F
Frieserhäst
Eftersom min häst inte kommer bli ridbar eftersom hon har div. skador har vi börjat fundera på att avla.
Jag har hela tiden varigt fast bestämd om att det skall vara en frieserhingst! inga korsningar här inte!
Men nu har min far börjat snacka om att det kostar så mycket att importera semin från holland,
och tycker att vi istället ska satsa på en bra halvblods hingst!
Ibörjan tyckte jag det var en idiotisk ide, men nu börjar jag tänka på samma banor.
Betäcka med en BRA halvblodshingst med både lite hopp och dressyr blod.
Jag är själv dressyr intresserad, men tycker visst det är kul att ta några hinder ibland.
Och frieserhästen är direkt ingen hoppehäst!
Hur pass mycket halshuggen skulle jag bli om jag betäckte med en häst som L'acteur eller briar t.e.x?
Hur reggar man sedan en sådan häst?
Anfall mej nu inte med diverse ord och liknande, detta är allt annat än bestämt nu, endast funderingar!
Tack på förhand Mia- som vill ha en liten fölis nästa år
Jag har hela tiden varigt fast bestämd om att det skall vara en frieserhingst! inga korsningar här inte!
Men nu har min far börjat snacka om att det kostar så mycket att importera semin från holland,
och tycker att vi istället ska satsa på en bra halvblods hingst!
Ibörjan tyckte jag det var en idiotisk ide, men nu börjar jag tänka på samma banor.
Betäcka med en BRA halvblodshingst med både lite hopp och dressyr blod.
Jag är själv dressyr intresserad, men tycker visst det är kul att ta några hinder ibland.
Och frieserhästen är direkt ingen hoppehäst!
Hur pass mycket halshuggen skulle jag bli om jag betäckte med en häst som L'acteur eller briar t.e.x?
Hur reggar man sedan en sådan häst?
Anfall mej nu inte med diverse ord och liknande, detta är allt annat än bestämt nu, endast funderingar!
Tack på förhand Mia- som vill ha en liten fölis nästa år