Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

TACK! Känns jättebra att höra. :) För det ser jag mig själv som, och då är det ganska tråkigt när det ibland känns som att jag klumpas ihop med andra kamphundsägare som inte har riktigt samma åsikter som jag..
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Jag har också alltid tagit dig som seriös, och har aldrig förknippat dig med vissa andra... :angel:

All heder åt sånna som du!
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Tack till dig också. :) Tur att det märks, har ändå försökt att inte delta så mycket i diskussionerna eftersom jag ofta blir så sjukt ledsen och arg (inte på folks åsikter, men på saker som folk bråkar o skriker om när det märks att de inte vet så mycket)..
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

TACK! Känns jättebra att höra. :) För det ser jag mig själv som, och då är det ganska tråkigt när det ibland känns som att jag klumpas ihop med andra kamphundsägare som inte har riktigt samma åsikter som jag..


Har faktiskt aldrig tänkt på vilken ras du har, även om man ser bilden :) Du diskuterar hund och smutskastar inte hit och dit för man har olika åsikter.
Tycker du är helt normal ;) :)
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Det är ju samma typ av hund, på så sätt tror jag inte korsningarna skiljer sig speciellt mycket från de renrasiga. Däremot kan ju aveln vara mindre planerad och föräldrarna lite hur som helst. Men då hade det gått snett även om föräldrarna var av samma ras.

Jag tror att fler oseriösa skaffar blandraser eftersom det är billigare och de har ingen anledning till att vilja vara med i SKK.

Så du tror att , ex.

Dalmatiner/Amstaff
Rottweiler/Amstaff
Doberman/Amstaff
Golden/Amstaff
Schäfer/Amstaff
Labberador/Amstaff

plus kanske en 3 el 4 ras i är samma typ av hund?

Vad du skriver om oseriös, håller jag fult med om.
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Har faktiskt aldrig tänkt på vilken ras du har, även om man ser bilden :) Du diskuterar hund och smutskastar inte hit och dit för man har olika åsikter.
Tycker du är helt normal ;) :)

Jo, jag vet ju att jag i dina ögon inte är "normal" vi har ju diskuterat en del nu & jag måste säga att du är sämre på att smutskasta än vad jag & även andra som jag vet funnits med i vissa av trådarna.
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Herregud, tar du åt dig. Jag skämtade och syftade inte på någon
Du får lära dig vad ;) betyder.
Har knappt diskuterat med dig anser jag.
Har inte smutskastat din åsikt om kamphundar en endaste gång. Men som flera av oss skriver här så verkar det som du hela tiden lägger till saker man inte skrivt, eller så tolkar du som...ja jag vet inte vad.
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Nej så menade jag inte. Jag tolkade "blandraser m kamphundar" som kamphund x kamphund men förstod nu att det inte var så du menade.

Jag syftade alltså på t.ex. amstaff korsad med staff, pitbull korsad med amstaff osv.

Grana: tack även till dig. Stämmer bra att jag är här för att diskutera hund, inte för att bevisa för alla att min hund är gulligast i världen. Även om hon ÄR det :)
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Nej så menade jag inte. Jag tolkade "blandraser m kamphundar" som kamphund x kamphund men förstod nu att det inte var så du menade.

Jag syftade alltså på t.ex. amstaff korsad med staff, pitbull korsad med amstaff osv.

Grana: tack även till dig. Stämmer bra att jag är här för att diskutera hund, inte för att bevisa för alla att min hund är gulligast i världen. Även om hon ÄR det :)

ne, annade det. ville bara fråga :d
 
Sv: Renrasig kamphund VS Blandraser m kamphundar

Herregud, tar du åt dig. Jag skämtade och syftade inte på någon
Du får lära dig vad ;) betyder.
Har knappt diskuterat med dig anser jag.
Har inte smutskastat din åsikt om kamphundar en endaste gång. Men som flera av oss skriver här så verkar det som du hela tiden lägger till saker man inte skrivt, eller så tolkar du som...ja jag vet inte vad.

ne, men jag har fattat nu & ska inte ta åt mig mer :idea:

Du får men inte jag.

Seriöst nu.
Vad har jag från början skrivit som gör att du blir så irriterad?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
21 642
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Startar en ny tråd för detta ämne. Mitt syfte var inte att dumförklara någon genom att använda ordet erkänd istället för godkänd, det...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 790
Senast: Raderad medlem 94602
·
M
Övr. Hund Hanlade först och främst om att lägenhetsföreningar inte vill ha in hyresvärdar som äger en Kamphund. Undrar då vilka hundar de menar...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 801
Senast: midnight Rags
·
Övr. Hund Jag har under årens lopp sett hur synen på blandraser har förändrats. Förr hette det att valparna hade kommit till av misstag, men nu...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
15 296
Senast: zeniakas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp