Rengöringsmedel & annan "skit".

  • Äldre
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Brukar inte många använda citronsyra till toaletter? Tycker jag har hört det.
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Ett tips på ett eget giftfritt rengörings medel: Lägg skalet från två eko apelsiner i en burk, fyll på med ättikssprit till de täcker skalen, låt stå i två veckor, sila vätskan och fyll en sprayflaska till hälften med detta och fyll sedan på med vatten, Nu har Ni ett effektivt giftfritt och miljövänligt rengöringsmedel och som dessutom doftar gott.

Har själv inte hunnit testa men funderar på det.
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Har de bara lokalt eller finns det hemsida?

Jag har bara grumme såpan. Skona diskmedel och änglamarks tvättmedel. Sådär halvmiljövänligt iaf. Äger inget annat i tvättväg. Yes får jag exem av.
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Ingen hemsida vad jag vet, men tror hon kan skicka. Skickar PM med info om hur du kan kontakte henne. :)
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Ett tips på ett eget giftfritt rengörings medel: Lägg skalet från två eko apelsiner i en burk, fyll på med ättikssprit till de täcker skalen, låt stå i två veckor, sila vätskan och fyll en sprayflaska till hälften med detta och fyll sedan på med vatten, Nu har Ni ett effektivt giftfritt och miljövänligt rengöringsmedel och som dessutom doftar gott.

Har själv inte hunnit testa men funderar på det.

Låter som något som kan ställa till det för oss som är överkänsliga mot apelsinskal.
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Ja vi har mkt järn i vattnet här...
Fosforsyra?
Är det miljövänligt?

Det viktigaste man ska göra om man använder fosforsyra är att neutralisera det med Yes efteråt.

Vi använde det när vi tvättade bl.a. kretskort som börjat rosta.

Bästa rengöringsmedel som finns till järn och rost....
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

*kl*

Vad ska man egentligen använda till toan som är hyfsat miljövänligt? Och vilket maskindiskmedel är minst dåligt för miljön?

Annars använder jag såpa (gul, känns totalt onödigt med färgämne i), ättika och Grumme diskmedel till typ allt.

Använder Coop änglamark tabletter i diskmaskinen. Grumme har plast runt varje att ta bort.
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Jag har lyckats få ljustalg på min fina täljstenskamin .Har någon ett tipps hur jag får bort fläckarna från täljstenen ?
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".


Du får jämföra på de olika etiketterna på flaskorna. Där ska stå viss miljöinfo. Mycket annat är bättre än plastkulorna i jif. Jag kan inte det i huvudet då jag använder diskmedel till det mesta, toarent på dass och såpa på golvet.
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Men plasten tas väl aldrig bort? Ska inte den smälta i maskinen? Eller lösas upp kanske det heter?

Ang salt: perfekt att ta bort fläckar med! Jag dricker mkt te och kopparna blir som nya efter lite saltborstning :)
 
Sv: Rengöringsmedel & annan "skit".

Min gamla sunkiga plastmatta i köket som aldrig gått att få ren testade jag natronlutblandningen på ikväll och se på f..... den blev REN. Kors i taket!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp