Rengöring av diskmaskin

Snuffsan

Trådstartare
Ok, jag erkänner: Jag har INTE gjort rent diskmaskinen (mer än rensat filtret) och nu rinner inte vattnet ut som det ska.

Vad ska jag göra? Hur långt ner ska jag plocka loss delar för att få rent? Jag har en bosch.

Hjälp! Inte ska jag behöva ta ut en servicemänniska för att göra rent!!

Jag har inte översvämmning (ännu), men det står kvar vatten på golvet i maskinen så den måste rengöras innan jag kör så jag slipper översvämmningen.

Sv: Rengöring av diskmaskin

Tänk om servicemänniskan är en snygg välhängd singelhunk med blåställ utan skjorta under, rutor på magen och kritvitt leende? Jag skulle nog ta chansen att ringa! ;)

Avkalkningmedel? Plocka bort vad som går att plocka bort i rensbrunnen, dra ur stickkontakten och vispa runt med något långt smalt och böjligt för att få loss ytliga proppar? Så snart vattnet i maskinen sjunkit undan skulle jag hälla på propplösare och avkalkning i rensbrunnen och låta stå en stund. Sen sätta i kontakten igen och låta en maskin gå på tomt.

du behöver inte ta loss något till att börja med.
köp en rengöringsflaska , läs anvisningarnma och kör ett tomt program, det brukar göra susen.
dessutom kan det löna sig att rengöra bottenfiltret lite extra...

Tänk om servicemänniskan är en snygg välhängd singelhunk med blåställ utan skjorta under, rutor på magen och kritvitt leende? Jag skulle nog ta chansen att ringa!

Sist jag ringde en serviceman kom en långhårig, skitig, slubbig typ som jag lekt med när jag var liten. Den missen gör jag inte om.....:crazy:

Ok, handlar rengöringsflaska när jag ska hämta dottern i em.

Jag har servat bottenfiltret idag. Det var hög tid....:angel:

Alltså jag är van och härdad vid 'äckel' iom mitt yrke där jag torkar allehanda substanser regelbundet - men att rengöra en diskmaskin hör till de äckligare sysslorna man kan göra anser jag...det man kan hitta i rensventiler/filter doftar inte hallon precis...:crazy:

jag körde med rengöringstablett en gång, maskinen blev ren och TOM, allt vatten tömdes ut alltså. Perfekt. Så jag lastade in disk och körde (samma program) och disken blev ren men det står vatten på botten av maskinen. VARFÖR?:cry:

Vet du, eller någon annan, om rengöringsflaskorna fungerar i bänkdiskmaskiner eller bara i normalstora maskiner? Har provat i min, men flaskan förblev full...:confused: Jag följde anvisningarna, så det borde ha fungerat!

- men att rengöra en diskmaskin hör till de äckligare sysslorna man kan göra anser jag...det man kan hitta i rensventiler/filter doftar inte hallon precis...:crazy:

visst är det äckligt! när vi gifte oss o skulle duka upp i lokalen vi hade hyrt hade de inte rengjort eller tömt diskmaskinen på 4 månader:eek: så de första vi fick göra var att totalsanera den för att ens kunna vara i köket.

bettysmatte: vi har bänkdisk och vi kör med rengöringstablett.

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 101
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Fibusen
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
2 205
Senast: MiniLi
·
Hemmet Har en whirlpool toppmatad maskin som kom med lägenhetköpet i december. Sköljmedelsfacket är nog inte rengjort sen förra ägaren:arghh...
2
Svar
24
· Visningar
2 503
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA