Rengöra vita kanintassar

J

jossan_ninerna

Ska på utställning med min vita dvärghare men hennes tassar är helt gula.. Har försökt tvätta dom med diskmedel men det hjälpte inte.
Är det nån som har nått bra tips på hur jag kan göra??

Sv: Rengöra vita kanintassar

Diskmedel brukar ju ta det mesta. Men potatismjöl? Eller skimmelschampo? Och en väldigt ren bur, såklart. :)

Hej Det är svårt när tassarna redan är gula att få dem vita igen inför en utställnig. Du kan talka men se till att det inte syns. Då blir det gula lite blekare. I djuraffären finns också ett schampoo kommer inte ihåg vad det heter men jag har en flaska hos mina kaniner. Du kan maila mig på lisbeth.boethius@telia.com så ska jag kolla vad det heter. Sen skall du inte använda havrehalm för det ger gula tassar när det blir vått så färgar det av sig. Försök få tag på någon annan halm. Använd inte heller hö som strö för det blir mer gegit av det. Hör gärna av dig MVH Lisbeth

Har problem med min vit blåögda dvärgvädur.
Så förstår dig.
Han är verkligen expert på att skita ner sig!
På alla bedömningskorten står kommentarer om antingen smutsiga/gula tassar, eller smutsig päls.
Detta trots att alla knep tagits till för att hålla honom ren (har inte ställt ut honom själv, utan förra ägarna).
Vissa har det helt enkelt i "generna" och är i princip omöjliga att hålla rena.

Finns många som använder galltvål.
En del gnuggar in diskmedel i tassarna och har sen på potatismjöl och låter det torka.
Har hört någon som hade kaninen i badkaret, med halkskydd, och fyllde med lite lite vatten och mycket såpa och lät kaninen springa runt i det tills smutsen löst upp sig.
En del använder ryktsten, som tydligen ska funka bra.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 809
Fritid Min plan A gick inte vägen då ett hotell i Gävle erbjöd inte spa-paket under sommaren, Högbro bruk hade inte nått som passa dom dagarna...
Svar
4
· Visningar
280
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama