Rengöra vattenflaska!

Angelina

Trådstartare
Hur gör ni för att flaskorna ska bli riktigt rena. Det är ju så svårt att komma åt trots att jag använder flaskborste!

Tips tack!!

Sv: Rengöra vattenflaska!

Häll i grovsalt och typ till hälften med vatten, i med ett finger så du täpper igen öppningen och så ruska om. Grovsaltet skrapar bort alla alger odyl.
Använd inte typ bordssalt eller så dock, det repar flaskan så det blir lättare för alger att få fäste där sen.

Har för mig att rått ris ska funka också om man inte vill ha grovsalt.

Det fungerar även med sand som inte är för grov. ;)
Men som sagt... glöm inte att ta bort nippeln först så att det inte fastnar i kulan.

Smarta tips, - och jag som nyss köpt ett nytt "parti" vattenflaskor..

Jag gör rent munstycket med en liten "mellanrumsborste" för tänder....fungerar perfekt att få bort alger vid kulorna =)

Det finns vissa flaskor där nippeln även passar till att skruva på pet-flaskor, så om man tycker att det är klurigt att diska så blir det lätt att bara byta flaska.

Liknande trådar

Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
447
Senast: hastflicka
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
760
Senast: Krålus
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar