Rengöra heltäckningsmatta - husmorstips?

Ceta

Trådstartare
Jag har en ljusblå heltäckningsmatta i en del av vardagsrummet, och skulle vilja få rent den lite :angel: Hyr i andra hand av en släkting, men huset skall nog säljas snart, och jag hade gärna fått det lite snyggare, även innan visning och flyttstädning ock sånt.. för just nu ser den lite skabbig ut...
funderade på om man kunde pröva med vanish eller nått? För när jag googlat efter tips har jag förstått att det gärna skall skumma ;) och den sprejen är ju mycket skum i, plus att den rengör sjukt bra på kläder :p
Eller finns det nått bättre?

Tack för all hjälp! :bow:

Sv: Rengöra heltäckningsmatta - husmorstips?

Min okvalificeerade gissning är att de bästa resultatet fås med någon form av ångtvätt. De kan man hyra - är lite osäker på var....

Din lokala färg/golvhandlare har en mattvättmaskin du kan hyra för ca. 125:-/dygn + mattschampoo (tillkommer) fungerar alldeles utmärkt.
(35-45:-/timme)

Din lokala färg/golvhandlare har en mattvättmaskin du kan hyra för ca. 125:-/dygn + mattschampoo (tillkommer) fungerar alldeles utmärkt.

Tack för tipset! Det ska jag använda mig av. När lusten faller på... :angel:

oj, är det inte dyrare :laugh:

Men inget man kan göra med sånt som finns hemma?

Lite trådkapning, men finns det något liknande man kan köra i en tygsoffa där man inte kan ta bort överdragen på sittdynorna? Eller kan man köra samma och så se till att dynorna torkar ordentligt?

Lite trådkapning, men finns det något liknande man kan köra i en tygsoffa där man inte kan ta bort överdragen på sittdynorna? Eller kan man köra samma och så se till att dynorna torkar ordentligt?

Det medföljer (oftast) ett textilmunstycke för möbler och ett för golvmattor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka