Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Burkmat innehåller så mkt vatten och annan gegga, och mättar inte på samma sätt som bra torrfoder. Därför blir det nästan dyrare i längden med burkmat och det luktar mer.
Vad är barf?![]()
Har du fressten sett en vild katt jaga torrfoder?
Och burkmat är det bästa man kan ge om man inte vill labba med BARF!
Så det du säger är fel.
MJAU innehåller vatten och Kött, vilket katter ska leva på, inte grönskaper och spannmål som finns i torrfodret.
Har du fressten sett en vild katt jaga torrfoder?
Och du är väl medveten om hur mycket vätska en katt naturligt får i sig via maten och att de är dåliga drickare av naturen?
Varför tror du att det förekommer så mycket problem med urinvägarna på katter?
Och säga att välja torrisar före burk för att burk luktar..
Hur klarar man av då och städa kattlådan?
Zizzy som faktiskt ger sina torrfoder, men av praktiska skäl och burk/barf som kompliment när jag hinner och kommer i håg.
Har du sett en vild katt jaga konservburkar?
Finns det inget färskfoder för katter så som det finns för hundar? Det tycker jag känns som en bra kompromiss mellan att BARF:a och ge burkmat. (Mina katter blir jätterisiga i kistan av burkmat.)
På nittiotalet kunde jag inte ett skit om kattfoder.
Så alla katter som lever ute är vilda?
(jag har bara innekatter, vill inte ha dem överkörda)
Och JO det föreklommer ofta även med katter som äter "fint" foder.
BRA att just dina katter dricker mycket, alla gör faktiskt inte det.
Jag skulle aldrig betala så mycket för foder när jag kan köpa bättre våtfoder på Ica. Mjau exempelvis, som är svensktillverkat eller Icas egna. Torrfoder däremot ska inte köpas på mataffären.
Så det du säger är att mjau vet hur man gör burkmat men inte torrfoder för det går att köpa på mataffären?
Det du också säger, att man ska köpa burkmat för det innehåller 80% vatten får mig iaf att backa ganska långt. Varför skulle man betala för relativt dyr mat bara för att få vatten!
Det är roligt att se det som skriv för går man på en djuraffär och frågar får man istället till svar att köp inte burkmat på din mataffär för innehållet är mest vatten och så biprodukter(!) av kött.
Så min uppfattning är att om man nu har en katt som dricker dålig kanske man då istället borde köpa ett torrfoder med högt kött innehåll och heltänkelt blötlägga som man gör till hundarna.
Annars vetta väl tusan om jag inte skulle gå på idén med frysta råttor iallafall (observera att nu är det inte aktuellt eftersom mina katter jagar väldigt bra själv men om jag hade haft inne katter) hur äckligt den nu än är. Det innehåller juh mycket vatten det också dock inte 80% och då vet iaf vad katten får i sig och att det är mer än bara biprodukter.