Remsele till QH

Limelight

Trådstartare
Jag undrar om man kan "bygga" om en remsele till en QH på enkelt och bra sätt?
Blir det stabilt när/om man gör det själv eller är det bästa alternativet att köpa "riktig" QH sele? :)

Sv: Remsele till QH

det är nog bättre att köpa en ny...det är ju annorlunda till bukgjorden också med två remmar från däckeln

Blir selen stabil ?
Såg på Börjes att det fanns grejer till selen att köpa för att göra om remsele till QH. Kanske inte är någon bra kvalite på de, så därför jag är lite tveksam om selen blir stabil.

jag skulle köpt en beg istället för ett par 1000 . det ska ju till en massa annat..ny bukgjord, nya säkerhetsremmar, nya fästen...eller menar du att det skulle bara två fästen o remselen skulle se ut som vanligt ?

Det beror nog på vilken typ av däckel det är på selen som du tänkt göra om, hur resultatet blir!
Jag har svårt att tro att en gammal vanlig remsele med smal däckel blir så bra omgjord, däremot går det nog bra på en del modeselar!
Har en gammal modesele som är omgjord, det fungerar, men är inte lika stabil som en sele som är gjord för ändamålet!
Frågan är bara om det är någon vinst ekonomiskt att göra om, delarna man behöver brukar inte vara så billiga?
Det finns att köpa bara själva QH-däckeln, utan tömmar, huvudlag, brösta osv i vissa butiker!

Det e billigare att göra om tror det gick på 800-900kr. Det beror ju på vart man köper grejerna. Våra e stabila iallafall.

Har en gammal vanlig remsele, så däckeln kanske inte är den bästa att bygga om på som du säger. Inte tänkt på det.
Ska jag köpa ny begagnad däckel för att göra om så är jag uppe snart i priset vad en begagnad QH kostar märker jag.
Får leta efter en QH sele istället, man kan ha turen med sig ibland och få tag på en för riktigt bra pris, får hoppas på det :)
Tack för svar! :)

Det är lättast att bygga om modeselar men änen linsele så behöver du bara QH föstena.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 153
Senast: linnsan
·
Ridning Hej:) Jag undra hur man gör en bra halvhalt. Har inte riktigt fattat hur man gör. Tack på förhand:bow:
Svar
5
· Visningar
477
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
628
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 409
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar