Remontnosgrimma som inte är för kort över nosryggen

DressageNerd

Trådstartare
Har ett sto vars huvudlag sitter bra i storlek full i flera olika märken, men på remonttränset är själva övernosdelen för kort vilket gör att sidostycket lägger sig nära ögat. Helst vill jag köpa bara en nosgrimma, och har tittat på en Cheval och en Schockemöhle i storlek xfull. Men jag vet inte hur de är i storlekarna? Finns det någon som har deras lösa nosgrimmor och hur upplever ni dem?
Jag har även tittat på Hööks Fairfield Shefford i storlek full som är lite justerbart över nosdelen också, finns det någon här som provat det?

Tips på andra nosgrimmor i remonstil/hannoveranerstil eller träns för en peng under 600:-?

Haha, vi kan byta, jag har problem att hitta remontnosgrimmor med tillräckligt KORT nosrem! Hööks Sunderland från Claridge House passar min häst perfekt.
Hur lång nosrem behöver din häst? Jag har nog en nosgrimma med för lång att avvara.

Mycket nöjd med Hööks ställbara remontnosgrimma. Man får perfekt passform. Enda negativa är att de små flärparna kan töja sig om man är flitig med smörjandet

Mycket nöjd med Hööks ställbara remontnosgrimma. Man får perfekt passform. Enda negativa är att de små flärparna kan töja sig om man är flitig med smörjandet
Jag kollade aldrig på de andra när jag köpte min Sunderland, eftersom jag hade fått prova en stallkompis' och visste att den var lagom kort. :)
Den förra remontgrimman jag hade var köpt i en privat ridsportsbutik som hade fem olika att välja mellan.
"Ååh, vad bra med en ställbar!" tänkte jag.
Jo tjena, den var LÄNGST av de fem! :laugh:

Jag fick köpa i xfull till min gamla för att få någorlunda lagom nosrem :/, hon hade inte ngt särskillt stort huvud men alla remont nosgrimmor var jätte korta :(, hittade till sist en märkeslös nosgrimma som är lagom lång över nosryggen och lagom långa remmar på hela ^_^, får dock ha det på det yttersta hålet under hakan men det är mest eftersom jag vill få in två fingrar under :/, tycker att nosgrimmor överlag är väldigt små nuförtiden :(. I alla fall på billigare träns.

Jag fick köpa i xfull till min gamla för att få någorlunda lagom nosrem :/, hon hade inte ngt särskillt stort huvud men alla remont nosgrimmor var jätte korta :(, hittade till sist en märkeslös nosgrimma som är lagom lång över nosryggen och lagom långa remmar på hela ^_^, får dock ha det på det yttersta hålet under hakan men det är mest eftersom jag vill få in två fingrar under :/, tycker att nosgrimmor överlag är väldigt små nuförtiden :(. I alla fall på billigare träns.
Tänk, jag tänker precis tvärtom, att allt är så brett över nosen, att jag nästan alltid får spänna på innersta hålen och det blir alltid en massa remmar som hänger i överflöd :laugh:

Tänk, jag tänker precis tvärtom, att allt är så brett över nosen, att jag nästan alltid får spänna på innersta hålen och det blir alltid en massa remmar som hänger i överflöd :laugh:
Är antingen eller :), hade ett träns som var kort över nosen med jätte lång rem under hakan och kort kort käkrem :p.

Om det bara fanns fler träns där man kan mixa alla delar och storlekar :idea: vore väldigt smidigt för alla med knasiga hästhuvuden :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka