Russin8

Trådstartare
Jag behöver en ny sele (min har gått sönder) och eftersom mina vagnar är för rem sele så tänker jag köpa en sådan. Har tittat på begagnade och nya. Jag har ju bara en häst och har inte startat honom än, vill därför inte lägga ut hur mycket som helst på en sele, just nu!

Om man tittar på B***es så har dom en sele för ca 1700:-, är det någon som har haft en sådan och vet om det är något att ha. Är ju nybörjare på det här så jag vet ju inte om en sådan är ok?
Eller måste jag satsa på en dyrare?

MVH Russin8

Sv: Rem sele!

jag köpte en begagnad remsele för 600kr med allt, selen var i väldigt bra skick och behövde bara smörjas lite.. så jag tycker nog allt du kan försöka hitta en begagnad, ett tips är att lägga ut en annons själv om vad du söker:)

Jag har haft en från Börjes. Den du pratar om. Den höll i ca 7 år, tömmarna kör jag med än. :D si så där en 8 år senare.
Men som sagt, det går ju att köpa begagnade remselar också, till bra pris. :)

Jag hade otrolig tur och hittade en begagnad Racing Tack på Bl***et.
Tog en dagstur till Skövde i stället för att skicka, selen gick på 1000:- och jag fullständigt älskar den! Precis lagom använd och toppkvalitet som nästan inte görs längre.
För min del köper jag mycket hellre begagnat av toppmärken än något billigare nytt. Så mitt tips är att leta vidare, annonsera själv och försök få tag på en bra modesele.

Tack för tipsen. Har två begagnade selar på gång. En Walsh (stavning) eller en Finn Tack.

MVH Russin8

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 213
Senast: lirco11
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 394
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka