Religionens särställning

Det som är så bra med vårt öppna och fria samhälle är att alla som tycker att folk ska få klä sig på valfritt sätt till ett speciellt yrke, har själv alla möjligheter att skapa dessa arbeten med en alldeles egen klädpolicy!

Eller försöka påverka aktörer som redan finns på marknaden. Jag känner inte riktigt att jag har varken kompetens eller kapital till att starta upp ett flygbolag. Jag måste ändå få försöka påverka på de demokratiska sätt jag kan, eller hur?
 
skojar du? det är närapå definitionen av "islamofobika konspirationsteorier" . Behöver jag verkligen förklara för dig vad som menas med "muslimska aktiviter ... strategi" som "har fungerat ganska länge för dem" har manipulerat politiker till "Detta beteende har gett dem den stora maktbas och stora intäkter av skattemedel som de har idag"?


så du kan inte länka till ett inlägg nu heller, eller ens facebookgruppen med källmaterialet för ditt påstående?
jag rekommenderar att du inte anger låtsaskällor alls när du vill driva ett case. backa upp eller låt bli helt.
Och jag rekommenderar dig att lyssna till vad trovärdiga personer, som tex. Nalin Pekgul, säger för att se de problem som finns.
 
Och jag rekommenderar dig att lyssna till vad trovärdiga personer, som tex. Nalin Pekgul, säger för att se de problem som finns.
vad hon säger om vad? islam i det svenska samhället? vilka problem? du får hänvisa till något mer specifikt än så.

det citerade ovan för på inget vis dina argument framåt, du fortsätter bara att ducka, både för att ge oss din till synes påhittade källa och för diskussionen i sig.
 
Senast ändrad:
Arbetsgivarna får välja vad DE tycker är lämpligt. Inte vad Guardian tycker, utan vad arbetsgivaren tycker.
Nej. Så ser det inte ut. Arbetsgivare är viktiga samhällsaktörer med stort ansvar. De har därför mängder av lagar och regler att förhålla sig till. Tack och lov.

Det du förespråkar är snarare vilda västern. Du är faktiskt oroväckande okunnig om väldigt mycket. Dina inlägg visar det gång efter annan. Jag har förstått att det hänger ihop med att du har det jobbigt, men ändå.
 
Funderade på om en naturistcamping skulle kunna kräva att anställda skall gå helt utan kläder? Det är ju en slags uniform det också.
 
Härligt att diskussionen tagit fart..
Samtidigt som jag varit på Depeche. :)
Då har jag en tråd att läsa imorgon.
 
Det var ju ett nödvändigt slutargument.

Men snälla du. Vartenda inlägg av dig i den här tråden är ju enbart surmagat eller uppfordrande frågor med oklar mottagare. Som om någon - oklart vem - vore skyldig att svara på dina påhopp. Eller som om du bara ville flyta ovanpå, inte resonera MED andra.

Kan du inte bara för experimentets skull testa att så att säga interagera med andra, eller knipa. Istället för att bara ösa galla.
 
Men snälla du. Vartenda inlägg av dig i den här tråden är ju enbart surmagat eller uppfordrande frågor med oklar mottagare. Som om någon - oklart vem - vore skyldig att svara på dina påhopp. Eller som om du bara ville flyta ovanpå, inte resonera MED andra.

Kan du inte bara för experimentets skull testa att så att säga interagera med andra, eller knipa. Istället för att bara ösa galla.
Ösa galla?
Du får nog se över din definition på vad ösa galla innebär.
 
I vårt land är det slöja/sjal som täcker håret som ses som avvikande för att det kommer hit med människor som har annan bakgrund än vi. Frågan är varför vi reagerar så mycket på huvudbonader. Och varför vi inte alls reagerar lika mycket på de företrädesvis ungdomar som alltid bär keps eller mössa.
Jag är inte säker på om det alla gånger är religionen som gör att kvinnor från mellanöstern täcker sig. Jag har en känsla av att det kan vara lika stor del kultur som religion som ligger bakom. Att vi inte ska skylla allt på religionen.

Men visst tar religionen stor plats i vårt samhälle. Som icketroende i ett land som sedan många år inte har någon statsreligion ställer jag mig då och då frågan om varför vi ska ha röda dagar då "de flesta" är lediga från jobbet och de som jobbar får mer betalt, där orsaken till varför vi är lediga är just religiös. Nej, jag tänker inte ta strid om saken, jag bara funderar i min ensamhet.

Det finns stunder då jag funderar på att börja tillbe det flygande spagettimonstret och hänge mig åt pastafarianismen fullt ut. Bara därför att... http://www.svenskapastafarikyrkan.se/
pastafari-index.jpg

Och börja hävda att jag ska få ha durkslag som huvudbonad när och var jag vill...
Screen%20shot%202013-08-08%20at%202.14.22%20PM.png


God spagetti på er alla!

Nu ar Pastafarian inte ett bra exempel pa att starta en religion da han sa valdigt tydligt gjorde det for att visa en "point" for (dottern's om jag inte missminner mig) skolstyrelse.
Den som startade en ny religion var science fiction forfattaren LR Hubbard, som vid nagot tillfalle sa att, "Om man vill bli rik ska man starta en religion". Och sa gjorde han det och startade Scientology ... Och rik blev han ocksa.
 
Jag tycker att allt med religion ska skötas inom hemmets fyra väggar och inte på en arbetsplats .Har arbetsgivaren bestämmt hur man ska klä sig på jobbet så är det det som gäller och inget annat .
 
Ateism är också en tro som måste respekteras.
Det där glöms lätt bort bland alla Gudarna.

Nä, ateism är ingen tro. En ateist tror inte på något. Det är det som är själva definitionen av ateism. Men avsaknaden av tro på en/flera gudar måste respekteras. Det har du rätt i. Men ateism är ingen tro. Jag är ateist för att jag inte tror på sånt vetenskapen inte kan bevisa. Jag tror alltså lika mycket på enhörningar som på gudar eller troll. Förutom att jag önskar att enhörningar fanns. Gudar och troll kan få förbli fantasiväsen.

Däremot får man inte glömma att religionsfrihet också måste innebära frihet från religion. Detta glömmer en del religiösa, speciellt i länder där det är mycket ovanligare med ateister än det är i Sverige.
 

Liknande trådar

T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 020
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp