Rekordålder på Sv.Varmblodstravare

FUNNY

Trådstartare
Är det någon som vet den?

Alla i min omgivning är övertygade om att gamlemannen där hemma har slagit rekord på hur gammal en varmblodstravare kan bli. Han är nu 29 år ....pust...trodde inte han skulle komma över nyårsstrecket....detta nyåret har varit hemskt...alla dessa smällare, och räddare och räddare blir han för varje år som går, så iår var jag övertygad om att hjärtat skulle explodera på honom!!!!! Tack o lov gick det bra, men lever han nästa år (vilket han naturligtvis gör :-) så får det bli lugnande...

Sv: Rekordålder på Sv.Varmblodstravare

när jag var 10 år någonting var det ett vbl. sto i stallet som var 34 eller 36 år gammal.. men jag kommer itne ihåg exakt villket..

Oj oj oj....då får vi hoppas min pållle slår det då :smirk:

Ingen aning... Men min morbror hade en som blev 25 har jag för mig.. :)

Doc Holiday kan kanske vara en kandidat? Det står om honom i dagens Travronden, han är 32 år. :)

Jag vet ett travarsto som var närmare 40 när hon dog, försöker hitta korrekta uppgifter på när hon dog, men hittar det inte. Hon var dock född 1959 och jag såg henne själv några år in på 90-talet. Kan dock inte minnas hur länge sen det är jag såg henne senast.

bally ballerina blev 32.. Mr Hägnaden är nog 25 eller 26 år nu... Han är pappa till min 2 åring :D

FUNNY skrev:
Är det någon som vet den?

Alla i min omgivning är övertygade om att gamlemannen där hemma har slagit rekord på hur gammal en varmblodstravare kan bli. Han är nu 29 år ....pust...trodde inte han skulle komma över nyårsstrecket....detta nyåret har varit hemskt...alla dessa smällare, och räddare och räddare blir han för varje år som går, så iår var jag övertygad om att hjärtat skulle explodera på honom!!!!! Tack o lov gick det bra, men lever han nästa år (vilket han naturligtvis gör :-) så får det bli lugnande...
Tyvärr.. I dagens trav rond står det om Doc Holliday som fyllde 32-år vid årsskiftet..

Och jag som trodde att Doc Holliday var min förra hästs pappa! Fast han var en knabstrupp.

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 450
Senast: Petruska
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 618
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 172
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 093
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka