• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Idrus
  • Startdatum Startdatum
I

Idrus

Vad betyder egentligen "Rekord" när man kollar på någon häst på www.atg.se ?

Tex: Rekord
Livs 15,5K 16,0M 18,9L 14,0aK 15,1aM 18,8aL

Vad menas med det ? :D :angel:

Ida - Icke travmänniska men äger en ridtravare ;)

Sv: Rekord ?

Rekorden där är vad hästen har sprungit som snabbast i sitt liv (livs). Du kan även se vad h*n har haft som rekord de sista åren...
Siffrorna är tider (fattade du ju säkert..) och är mått på hur fort hästen sprang 1 km i genomsnitt under loppet. tex så betyder 1,15 att h*n i genomsnitt sprang 1 km på 1 minut och 15 sekunder. K betyder att loppet var 1640 m; M att det var 2140 m och L varierar vanligast mellan 2640 och 3140 m. a betyder att loppet startades med bil och annars är det voltstart. Det vanliga är att bilstart loppen går fortast.

Okej, Tack så mycket :D Det är min hästs pappa som hade dem där siffrorna. e de bra ?

För att vara på en avelshingst tycker jag inte att det är speciellt bra. För en vanlig travare (typ en sån man har hemma i stallet själv) så är tiderna på kort och medel rätt bra. Långdistanstiderna var inte nåt speciellt...

okej ! Men hästen dog 1995 och sprang in över 1 000 000 å då den sprang var väl det ganska bra ? för nuförtiden e väl det mer bättre =?

Jag tycker att det är ganska bra tider, och pengarna han sprungit in är ju faktiskt inte så himla lite... Inte om man jämför me min pålle:love:
(sprungit in ca 23 000 på 15 starter och placerat sig 4 ggr, hennes rekord är 20,7k och 18,9M ) :D

Jag tycker att det är ganska bra tider, och pengarna han sprungit in är ju faktiskt inte så himla lite... Inte om man jämför me min pålle:love:
(sprungit in ca 23 000 på 15 starter och placerat sig 4 ggr, hennes rekord är 20,7k och 18,9M ) :D

Min häst har också sprungit, men nu används hon som ridhäst, såhär såg det ut åt henne:

Livs 18,9K 19,1M 21,0L 16,8aK
Starter/Placeringar
Prissumma: 23 250 kr
Startat: 42 gånger

Hade hon startat på 70-talet hade hon haft 25 i rekord! :D

Jo jag håller med om att när det var en såpass gammal häst så var det ju rätt bra. Men för en avelshingst idag skulle det krävas mer! Jag menar vår valack har ju bättre tider än så...

Tänkte bara tillägga att om det står en * med framför tiden (eller bakom, jag minns inte nu) så fick den rekordet vid vinst.

Det var inte många hästar i Sverige som sprang under 14 i slutet av 70-talet. Rekord är alltid svårt att jämföra mellan olika tider.

1 miljon då var mycket pengar.

Jag har ett gammalt program från 1976 då Wiretapper var den stora stjärnan, han radade upp segrar i snabbloppen och hade mest 19-tider som segertider. :idea:

Jag är en nyfiken liten jäkel, och en statistikbitare. Är därför lite konfunderad nu. Det finns nämligen endast två hingstar födda 1974 i miljonklubben, nämligen Mr Basket och Ex Lee. Där stämmer dock inte rekorden överens med det du angivit.

Så var nu en snäll människa och rädda min nattsömn, och tala om vad hästen heter? :bow:

Jag har ett gammalt program från 1976 då Wiretapper var den stora stjärnan, han radade upp segrar i snabbloppen och hade mest 19-tider som segertider. :idea:

Ja, men nu var ju inte han värsta stjärnan.. (Inbo Speed) ..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Träning Hej! Vi har en New Forest/Shettis blandning som sällskap åt en Irish cob. Det enda hon vill göra är att äta. Om man rider över en äng...
Svar
12
· Visningar
1 615
Senast: Seabaz
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 466
Senast: Buck
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat