Rekord för småhundari hoppning

aosmani

Trådstartare
Min hund är en papillon på ca 25 cm i "mankhöjd". Senast idag hoppade hon ett hinder på 70 cm, jag vill jätte gärna veta vad världsrekordet ligger på för småhundar. Jätte tacksam för svar!:)

Sv: Rekord för småhundari hoppning

Min kompis hund på ca 40 cm hoppar över två meter... Vad gör man inte för att komma till matte lixom? :p

Min dvärgpinscher som är 32 cm hoppade för några år sedan 1,20 m från stillastående. Nu är han 13 år och hoppar inte lika högt.

Min 45 cm hund har jag hoppat hoppat hinder på 120-130 med för att jag tyckte det var fränt med höjdhoppning när jag var mindre. Nu inser jag hur dumt det är med tanke på slitage och skaderisken. Är man rädd om sin hund tränar man inte hunden i någon typ av höjdhoppning. En pappis skulle jag inte träna på hinder som är högre än 35-40 cm!

Min dp hoppade på eget bevåg över staketet, så det var inte träning. Han gjorde det när det ibland kom en s k "ickekompis" utanför. Inte så kul, för det innebar att han hoppade ut på gatan.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 176
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar