Tänker samma. Om man är mån om sin häst hade man absolut tagit den i retur för typ 75% av priset, särskilt om det är en fin häst. Låter så sjukt konstigt att dom inte vill och gör att jag anar ugglor i mossan.
Instämmer helt i dom som skrivit att dina föräldrar har fel. Det är absolut inget fel på att ha självbevarelsedrift- det kunnat gå riktigt jävla illa med en häst som slår baköver. Jag tycker inte du skall "kämpa", utan om du känner att nej det här känns inte bra, så håll i dig. Precis som en annan skriver, skall dina föräldrar rida den här hästen? om svaret är nej, så tycker jag det är totalt respektlöst att dom säger du bara skall "ta dig i kragen". ABSOLUT NEJ. Även om du är deres barn är du ändå vuxen och kan få bestämma över ditt egna liv.
Blicka framåt, jobba henne från marken och försök njuta dom stunderna du kan med hästen (utan att rida). Där finns mycket glädje som kan hämtas med att bara umgås med våra hästar och jobba från marken, tänker så du iaf kan få lite positivt känsla mitt i eländet. Sen tar du ett beslut hur det skall bli att lämna in henne till försäljning eller hur du skall göra.