Reklamationsfråga

Singoalla

Trådstartare
Köpte en klänning och skulle nu stryka den innan jag hängde in den i garderoben. Det står på tvättlappen att den kan strykas och att den ska tvättas i 30. Ställde in strykjärnet på 1 av 2 och strök. Det smälte hål direkt :nailbiting: Kan man reklamera för en sån sak? Eller är det bara jag som är klantig? :p

Senast ändrad:
Ja självklart säger jag som egentligen inget vet.

Men det som står på lappen ska den hålla för. Dock kanske de vill skylla på dig pga ''vårdslöshet'' för att rädda sitt eget skinn.

Det skulle vara så mycket enklare om de skrev gradantal på plaggen inte bara ja/nej.:mad:
Har fått ett par plagg sönder strukna även när det står kan stykas, och jag har alltid låg värme och styker försiktigt.

Ja självklart säger jag som egentligen inget vet.

Men det som står på lappen ska den hålla för. Dock kanske de vill skylla på dig pga ''vårdslöshet'' för att rädda sitt eget skinn.

Det skulle vara så mycket enklare om de skrev gradantal på plaggen inte bara ja/nej.:mad:
Har fått ett par plagg sönder strukna även när det står kan stykas, och jag har alltid låg värme och styker försiktigt.

Så störigt! Jag kanske borde varit mer försiktig, men hur ska man veta? :mad: Är värt ett försök iaf..

Köpte en klänning och skulle nu stryka den innan jag hängde in den i garderoben. Det står på tvättlappen att den kan strykas och att den ska tvättas i 30. Ställde in strykjärnet på 1 av 2 och strök. Det smälte hål direkt :nailbiting: Kan man reklamera för en sån sak? Eller är det bara jag som är klantig? :p
Kan det vara ditt strykjärn som har kass termostat så det blev för varmt?

Ingen aning, mycket möjligt! Hur vet man vad för varmt är? Mitt har bara två inställningar, 1 och 2.
Du har ett för dåligt strykjärn helt enkelt, om du inte vet vad inställningarna håller för temperaturer så ska du inte stryka så känsliga saker som bara tål fintvätt 30 grader.

Vad stog det på skötselrådet? Vad är klänningen gjord av för material? Använde du duk mellan klänningen och strykjärnet?

Vad stog det på skötselrådet? Vad är klänningen gjord av för material? Använde du duk mellan klänningen och strykjärnet?

Stod inga skötselråd förutom det på tvättlappen. Använde ingen duk. Materialet vet jag inte, bäddat ner mig och orkar inte gå upp och kolla :p Men kan kika i morgon!

Ring konsumentombudsmannen (heter det så?) Och fråga. Säger dom ja så ringer du sen företaget du köpt den av och om de är kinkiga säger du att du pratat med ombudsmannen. Det brukar hjälpa lite extra.

Ingen aning, mycket möjligt! Hur vet man vad för varmt är? Mitt har bara två inställningar, 1 och 2.
Veta kan man nog inte utan att mäta och det verkar krångligt. :)

Men jag antar att ditt strykjänr är ganska enkelt? Det är oftast fler instälningar på ett järn än bara 2.
Termostater kan tröttna.... Hur gammalt är järnet?

Jag tycker att du ska prova att gå tillbaks till affären med den. Du har ju trots allt försökt att följa skötseltråden, tycker jag. Inte säkert att du får pengarna tillbaks, men kanske ett tillgodokvitto i alla fall. Det fick jag när jag gick tillbaks till Jula med ett par gummistövlar som sprack efter ca en månads användning. "Skitstövlar" :D, kallade kvinnan i affären dem för, och jag fick ett tillgodokvitto utan minsta problem. Och så köpte jag de gummistövlar jag egentligen hade velat ha, ett par skinnhandskar, samt fick lite pengar tillbaks :) .

Liknande trådar

Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 097
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 392
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka