MiaMaria
Trådstartare
Igår fick min unghäst panik vid lastning. Slängde sig och gick omkull Hon fick en mindre skada på ett framben som inte ville sluta blöda, så jag var i kontakt med veterinär. La själv tryckförband och blödningen stoppades. Benet är fint nu och lindat pga flugor. Har bara sköljt av med vatten. Allt fokus var på denna skada i går.Jag såg att hon hade ett sår på bakbenet också, men det såg mindre ut. Idag har det såret börjat glipa, ser ut som ett balltramp, där en rejäl flik liksom gått upp. Jag har tvättat med såpvatten, benet är inte varmt, men lite, lite tjockt runt karled och kota. Såret är torrt. Jag har inte lagt om det nu ikväll, hon går ute i torr och fin hage. Sprayat på sårspray. Hon har ett mindre skrapsår på baksidan av kotan också. Sitter nu här och blir jätteorolig över detta. Min häst har haft betydligt större skador, och kanske är det den oron som kommer tillbaka nu....
Kommer att ringa veterinär i morgon bitti iallafall för att höra hur hon tänker. Ingen feber. Nån som haft liknande skada på sin häst? Har haft hästar med mindre balltramp innan, och då inte gjort något speciellt mer än hållt rent.
Kommer att ringa veterinär i morgon bitti iallafall för att höra hur hon tänker. Ingen feber. Nån som haft liknande skada på sin häst? Har haft hästar med mindre balltramp innan, och då inte gjort något speciellt mer än hållt rent.