reiningslandslaget utan Agria-pengar....

Intejag

Trådstartare
Läste på marie karlssons hemsida att reininglandslaget inte fick en enda krona av agrias miljon som ges till ridsporten varje år. Tom voltigelandslaget fick 50000:-
Surt...... :mad:

E det någon som vet varför????? I alla fall dålig stil tycker jag....

Det har aldrig varit meningen att Reiningen skall vara med och dela på de pengarna. Så ingen orättvisa har skett :idea:

Och jag skulle gärna vilja höja ett litet varnande finger för att ta allt för bokstavligt på vad som står på nämnda tränares hemsida :angel:
Det finns ju alltid anledningar för sakernas tillstånd :angel:

Monke :)

Jo visst håller med dig men är inte western ridning och reining som faktist blivit VM (el, Os gren Kommer ej i håg)
ej får vara med och dela de pengar som delas ut....
Lite dålig stil i mina ögon i alla fall :(

Reining är en VM gren :D
Och det skall vi vara in i balajan glada för att AQHA och NRHA fått till, det har inte varit lätt. :bow:

Inte OS än men det jobbas hårt på att få den till det, läs på www.ridsport.se under reining och under nyheter "FEI 5 Year plan". Det är på engelska så det är lite jobbigt men värt det :d

Att man blivit medlem i detta fina sällskap innebär inte att man per automatik får rätt till alla fördelar som finns. :smirk:
Och i vissa fall kan det som ser ut som fördelar inte alltid vara det :idea:
När det gäller reiningen så tror jag att det kommer att hända en del på både www.srha.nu och nämnda www.ridsport.se framöver. DET ÄR PÅ GÅNG!! :d
Inte en dag för tidigt om ni frågar mig :angel:

Jag förstod det som att dessa agriapengar är en elit-satsning dvs till landslag etc och vi har ju ett landslag i reining.....

Ja säkert :)
Men det förändrar inte det faktum att reiningen aldrig skulle vara med och konkurrera om dom :)
Jag tycker att det är lite tråkigt att den som skrivit om detta fösöker få det att låta som om vi blivit förfördelade :smirk:
Det hade varit kul att höra var pengarna till Reining Grand Prix blev av i sista minuten istället, dom var i alla fall planerade. :angel:

Desvärre har vårt landslag inget att göra förrän vi får kvaltävlingar med stuns och fler FEI tävlingar. ;)

Men frågan kvarstår, VARFÖR får inte reiningen del av pengarna? EM kval hölls i år :idea: och nästa år hålls FEI Reining Masters, så nog behövs pengarna alltid. :banana:

Och vad har Reining Grand Prix med landslag och ridsportförbundet att göra? :confused: :confused: :confused:

Att voltige ens kallas för hästsport är ett mysterium. Det är ju en muppsport!

muppsport :confused:

Muppar e sådana mjuka färglada varelser som var på tv när jag var liten.. Inte har jag sett dem i närheten av voltige? Dumt uttryck!

:confused: Muppsport? :rofl:

Värre än att ranta runt med knoppad man och hatt och frack, eller hoppa utspökade hinder, eller galoppera i full fart runt, runt för att sedan göra tvärnit?

Alla sporter är nog ganska löjliga om man ser på dem så... :smirk:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag gick ut kommunal i maj i år pga lite olika saker. Jag har även bytt jobb så de har inte kunnat dra pengar från lönen som tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
2 185
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Allsmäktiga buke jag behöver hjälp med att reda ut begrepp o veta hur jag skall gå tillväga! :bow::bow: Jag har varit sjukskriven sedan...
2
Svar
32
· Visningar
4 073
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar