Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Läste på marie karlssons hemsida att reininglandslaget inte fick en enda krona av agrias miljon som ges till ridsporten varje år. Tom voltigelandslaget fick 50000:-
Surt......
Det har aldrig varit meningen att Reiningen skall vara med och dela på de pengarna. Så ingen orättvisa har skett
Och jag skulle gärna vilja höja ett litet varnande finger för att ta allt för bokstavligt på vad som står på nämnda tränares hemsida
Det finns ju alltid anledningar för sakernas tillstånd
Jo visst håller med dig men är inte western ridning och reining som faktist blivit VM (el, Os gren Kommer ej i håg)
ej får vara med och dela de pengar som delas ut....
Lite dålig stil i mina ögon i alla fall
Reining är en VM gren
Och det skall vi vara in i balajan glada för att AQHA och NRHA fått till, det har inte varit lätt.
Inte OS än men det jobbas hårt på att få den till det, läs på www.ridsport.se under reining och under nyheter "FEI 5 Year plan". Det är på engelska så det är lite jobbigt men värt det
Att man blivit medlem i detta fina sällskap innebär inte att man per automatik får rätt till alla fördelar som finns. :smirk:
Och i vissa fall kan det som ser ut som fördelar inte alltid vara det
När det gäller reiningen så tror jag att det kommer att hända en del på både www.srha.nu och nämnda www.ridsport.se framöver. DET ÄR PÅ GÅNG!!
Inte en dag för tidigt om ni frågar mig
Ja säkert
Men det förändrar inte det faktum att reiningen aldrig skulle vara med och konkurrera om dom
Jag tycker att det är lite tråkigt att den som skrivit om detta fösöker få det att låta som om vi blivit förfördelade :smirk:
Det hade varit kul att höra var pengarna till Reining Grand Prix blev av i sista minuten istället, dom var i alla fall planerade.
Desvärre har vårt landslag inget att göra förrän vi får kvaltävlingar med stuns och fler FEI tävlingar.
Men frågan kvarstår, VARFÖR får inte reiningen del av pengarna? EM kval hölls i år och nästa år hålls FEI Reining Masters, så nog behövs pengarna alltid.
Och vad har Reining Grand Prix med landslag och ridsportförbundet att göra?
Värre än att ranta runt med knoppad man och hatt och frack, eller hoppa utspökade hinder, eller galoppera i full fart runt, runt för att sedan göra tvärnit?
Alla sporter är nog ganska löjliga om man ser på dem så... :smirk:
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Kropp & Själ
Allsmäktiga buke jag behöver hjälp med att reda ut begrepp o veta hur jag skall gå tillväga!
:bow::bow:
Jag har varit sjukskriven sedan...