Reiningekipage till VM?

lewellyn

Trådstartare
Halloj! Är det nån som vet var man kan hitta info om vilka hästar VM-ryttarna har med till VM i Kentucky? I ridsport presenteras bara vilka ryttare det är, samma info finns på ridsportförbundet och på VMs egen hemsida hittar jag inget alls om de startande ekipagen?

Sv: Reiningekipage till VM?

Mona Göransson- Hollywood Allstar eller Hey Houston
Helene Hokkanen-Sailor In Command
SILVERSTOLPE Isabell - Chexx A Roanie
THOMSSON, Fredrik - Colonels Lone Gun, Gallos Stylish Star, Kachina Oak Olena eller Smart And Shiney

Definitiva hästar presenteras 20/9

Förmodar att de svenskbaserade ryttarnas hästar är lånade?

Tycker det är konstigt då de övriga svenska ryttarna har med sina egna hästar. Förmodar att det är en ekonomisk fråga? De övriga ryttarna är sponsrade och reiningryttarna får betala själv, eller?

Bedrövligt isåfall.

Men skulle inte reiningen halka in där på något sätt, nu när den är en mästerskapsgren? Någon som vet hur det funkar i övriga länder?

Hästarna var väl lånade, stod iallafall så om Mona Göransson i senaste LuckyRider... Och att de finansierade allt ur egen ficka...

Reiningen ligger inte under SvRF så de betalar själva.

Är det något jag har missat här?
Var ju en massa prat när reiningen hamnade under SvRF för ett antal år sedan hur det skulle bli för de som tävlade på WRAS och rastävlingar, eftersom SvRF har i sina regler att man inte får tävla för andra förbund när man tävlar deras tävlingar.

Synd att inte våra reiningryttare får ta med sina egna hästar tycker jag.

*Hållar alla tummar för dem*

*Speciellt Mona*

Tar de med dig hästar??? Brukar de inte va så att de får låna hästar på plats?

Ja jag vet faktiskt inte, har inte brytt mig så mycket om reiningen men nu när den går på TV ska jag givetvis titta och då blir man nyfiken då det inte går att hitta nån info nånstans...

Jag håller verkligen med om att det är uselt att de svenska ryttarna får stå för kalaset själva. De kommer ju, även om de är väldigt duktiga, automatiskt i underläge då de inte får tävla på egna hästar som jag ser det.

Thomson rider väl med största sannolikhet någon av sina "egna" hästar. Silverstolpe har väl också hästar där över, eller har dom plockat hem dem?

Och ska jag vara riktigt ärlig så tror jag både Mona och Helene har större chans att nå bra resultat på lånade hästar, än om de tagit med sina egna. Jag tror inte det är några dussinhästar som dom blivit erbjudna att rida direkt. Att ta med sina egna hästar från Sverige sliter ju enormt på dem, så frågan är om de skulle vara i kanonslag väl där.
Och de genomför denna tävling utan ekonomiskt stöd, så rent kostnadsmässigt är det ju inte genomförbart att ta med dem från Sverige.
Iaf Helene är redan där och rider "sin" häst, så att de inte skulle hinna rida in sig på hästarna är jag inte orolig för heller.

Den enda reiningen som jag har sett kommer visas på tv är individuella finalen 30 september kl 20.00 - 21.45 på Eurosport. Men resten kan man ju följa på www.feitv.org :)

Thomson rider väl med största sannolikhet någon av sina "egna" hästar. Silverstolpe har väl också hästar där över, eller har dom plockat hem dem?

Och ska jag vara riktigt ärlig så tror jag både Mona och Helene har större chans att nå bra resultat på lånade hästar, än om de tagit med sina egna. Jag tror inte det är några dussinhästar som dom blivit erbjudna att rida direkt. Att ta med sina egna hästar från Sverige sliter ju enormt på dem, så frågan är om de skulle vara i kanonslag väl där.
Och de genomför denna tävling utan ekonomiskt stöd, så rent kostnadsmässigt är det ju inte genomförbart att ta med dem från Sverige.
Iaf Helene är redan där och rider "sin" häst, så att de inte skulle hinna rida in sig på hästarna är jag inte orolig för heller.

Nej jag menade så klart inte att de skulle få "dussinhästar",och jag erkänner att jag har för dålig koll på de svenska reininghästarna för att egentligen uttala mig - det var bara mina reflektioner då jag är ovan att man lånar häst i så stora tävlingar... Och ja, det förutsätter jag att de är där i god tid och rider på de nya hästarna. (Vilket så klart gäller även med egna hästar som transporteras dit, precis som i de andra grenarna)

Hur som helst hoppas jag det går riktigt bra för dem och även om det är en väldigt liten del som visas på tv så tycker jag ändå det är stort steg framåt.

Smart and Shiney har tävlats av en vän till mig och är en riktigt bra häst så jag tror definitivt inte att det är några dussinhästar dom får!:)

Synd att reining visas så lite i tv men man kan ju kolla på FEI:s egen kanal som sagt.:bump:

Oh my! Du är god vän med Tim McQuay! :bump::bump::bow::love: Han är ju en legend! I´m impressed!:bump::bump:

Smart and Shiney är en otroligt vacker häst och med otroliga meriter!

Vet inte om man får skriva ut namn men det är inte Tim utan hans initialer är M. R.;)

Mm, och dom andra hästarna är inte så dumma dom heller om jag inte minns fel.:)

Jag trodde ju i min enfald att det var gratis att titta på feitv.org... det var det inte. Ska kolla din länk också Wrang, tack för tipset!

Fredrik Thompson vidare till finalen nu iallfall! Det var på håret...

Jävligt kass rapportering må jag säga!

Tja enligt vad jag har läst fick Mona två ritter på sin häst innan hon gick in som förste man på banan och Helene vet jag inte hur många gånger hon hade ridit sin men nåt hände så dom nollade...

Känns verkligen som att dom tävlande har lite olika förutsättningar i detta VM. Kul att lägga 100 000 av sina egna pengar på ett VM och ha de förutsättningarna som dom har haft. ALL HEDER till deras satsning och att dom åkte!

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 484
Senast: lizan
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 396
Senast: KesoNeso
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023