M
Morgonsol
Jag är en ung tjej på snart 16 år, men jag har redan planer på hur jag ska kunna hjälpa hästar och ungdomar. Jag vill ha en gård där jag kan ta emot vanvårdade hästar och hästar som anses vara galna på grund av felhantering. Samtidigt vill jag hjälpa ungdomar som har det svårt, om det så är droger, våld i hemmet eller om de har självmords tankar, osv.
Jag vill ta två flugor i en smäll genom att hjälpa ungdomarna genom att låta dem hjälpa hästarna. Jag tror att de kommer finna en vän i varandra. Hästen får tillbaka sitt förtroende för människan samtidigt som människan hittar en vän som hjälper dem igenom svårigheter.
Tror någon att detta skulle kunna vara ett projekt som går att genomföra? Är det någon som redan har börjat med denna typ av rehabilitering?
Jag vill gärna diskutera med människor som tänker i samma banor som jag.
Jag är medlem i Lindberga 4h klubb, som ligger i Ede. Ede ligger i mellan Torpshamamr och Stöde, Västernorrland.
Ida Larsson. En vän till människor och djur.
Jag vill ta två flugor i en smäll genom att hjälpa ungdomarna genom att låta dem hjälpa hästarna. Jag tror att de kommer finna en vän i varandra. Hästen får tillbaka sitt förtroende för människan samtidigt som människan hittar en vän som hjälper dem igenom svårigheter.
Tror någon att detta skulle kunna vara ett projekt som går att genomföra? Är det någon som redan har börjat med denna typ av rehabilitering?
Jag vill gärna diskutera med människor som tänker i samma banor som jag.
Jag är medlem i Lindberga 4h klubb, som ligger i Ede. Ede ligger i mellan Torpshamamr och Stöde, Västernorrland.
Ida Larsson. En vän till människor och djur.