Regnvatten!!?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Regnvatten!!?!

Visst! Dra ni bara! Lämna mig åt mitt öde... :eek:

Ja ja, ha så trevligt då. :cry: Får väl se om jag finns kvar här imorrn... eller om jag hemsöker er i sann Buke-anda!!! :eek:

Mohahahahaha......*hick* :devil:

Jag tittar in efter fikat och ser i vilket skick du är. ;)
Ta det lugnt nu och tänk på att regnvattnet inte BARA är till för dej (hästarna också):rofl:

Dalsland skrev:
Jag tittar in efter fikat och ser i vilket skick du är. ;)
Ta det lugnt nu och tänk på att regnvattnet inte BARA är till för dej (hästarna också):rofl:

Åh...det räcker åt aaaalllllaaaa!!!! :D (om inte så far jag väl iväg till närmsta gård o länsar tunnorna :angel: )

Tillbaka! Men nu är nog jag övergiven. :cry:
Wrangler har antagligen somnat med karaffen under armen och alla andra har nog drunknat i spritångor och dragit iväg till annan ort...... :D

Bara för att vattnet ser rent ut behöver det inte vara hälsosamt att dricka, men när det gäller miljöföroreningar är hästar (djur i allmänhet) bra på att känna om vattnet är drickbart. Alltså så länge hästarna villigt dricker det borde det inte vara någon fara.

Varför inte skaffa hinkar med lock och sen köra vattnet på en pirra/säckakärra?
Eller använd slang, men rulla ihop slangen och ta in den i uppvärmt (frostfritt) utrymme när du är klar med den.

Det gör jag när vattnet skall transporteras en bit. Regnvatten skulle jag inte använda. Inte för att jag har belägg för att det är farligt på nåt vis. Men jag tänker på allt skrufs och skit som ligger på taket som vattnet rinner över och tar med sig på vägen ner till regnvattentunnan.

Klart och fint vatten är ju inte alltid samma sak som rent vatten. Nä jag skulle nog kånka vidare om jag var som du.

Vilken underbar tråd :bow:

Jag hade först tänkt komme med lite åsikter om vattenhantering men
läste sedan igenom hela tråden och väntar med spänning
på att den ska vakna till liv ikväll igen ;)

:D Vattenhantering!? Den enda hantering av regnvatten i den här tråden numera är när vi fyller på karafferna o häller ner det i halsen! :d :rofl: :rofl: :rofl: :angel:

Jag är tillbaka nu iaf.... Lika lättad som alltid när jag ser att min "livlina" (läs: regnvatten-tråd) finns kvar oantastad av smygande spionerande trådpoliser.... :cool: :angel: :o :D

Mitt samvete säger att jag egentligen borde trycka på den lilla röda trekanten för att upplysa rätt människor om vad som händer här. Men jag ids inte. ;):rofl: :D

Hur står det till idag då? Har du märkt några större förändringar i psyke och fysik?? Blivit självlysande eller så?

Och skulle ngn mot förmodan få för sig att trycka på den lilla varningstriangeln ska denna tråd ej stängas och slängas utan förpassas till Gnägg.

Håll regnvattnet levande :banana:

mizz skrev:
Och skulle ngn mot förmodan få för sig att trycka på den lilla varningstriangeln ska denna tråd ej stängas och slängas utan förpassas till Gnägg.

Håll regnvattnet levande :banana:

Jag är mer orolig över att hålla wrangler levande. Man lever farligt om man hinkar så mycke! :cool:
Men det kanske mildras på Gnägg. :D

Ja, håll wrangler levande så nya försök kan ta sin början. :bump:

Så lätt förgås jag icke!!!! :devil:
Mår alldeles utmärkt.... På plats med karaffen i högsta hugg! :banana:

(hade jag nåt liv? Näää.........) :angel:

VIVA la Regnvatten!!!!!!

Gött mos! ;)
Å hur är vädret? Regnigt? :bow: kör min världsberömda regnritual:bow:

mizz skrev:
Ja, håll wrangler levande så nya försök kan ta sin början. :bump:
Behövs det nya försök? Jag tycker redan att förträffligheten är bevisad!:angel:
Bara att hinka i sej. Ju mer desto bättre!

*haha....Jag har större karaff än wrangler och har fyllt på föråden bra*

VIVA la fylleslag! :banana:

Nog för att jag hört att vin ska vara "livets vatten",
men nu har det väl ändå skett ett missförstånd? :angel:

Dalsland skrev:
*haha....Jag har större karaff än wrangler och har fyllt på föråden bra*

VIVA la fylleslag! :banana:

Deeet tror du bara!!! :devil:

Påfyllnad säkrad, det står som spön i backen! :D

/Wrangler alive and hickin'

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 483
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 293
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar