Regntäckte och reflextäcke till STOR hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare H3+
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 027
H

H3+

Är på jakt efter ett regntäckte och/eller reflextäcke till min hund. Har letat i butiker och på nätet utan framgång. Det finns tusentals regntäcken till små och medelstora hundar.

Om man googlar på täcken till stor hund så får man fram täcken som är upp till 76 cm i längd. Vår hund är 95 cm lång över ryggen. Har funderat på hästtäcke (typ chettis), men det är så mycket spännen och remmar på dem.

Någon som har något bra tips? Skulle också fungera med ett bra mönster om någon har ett sådant i någon byrålåda :D.

Sv: Regntäckte och reflextäcke till STOR hund

Hansbo gör regntäcken för stora hundar, har själv en i 85 cm och en i 95 cm. Finns på city-gross om du har ngt sånt i närheten !

Hansbo gör regntäcken för stora hundar, har själv en i 85 cm och en i 95 cm. Finns på city-gross om du har ngt sånt i närheten !

Vet du om Hansbo har någon hemsida? Har City-gross i stan, men de hade bara mindre reflextäcken från Hansbo. Såg på etiketten att det fanns storlekar upp till 90 cm på ett reflextäcke och sökte efter en hemsida, men kunde inte hitta någon.

www.hansbosport.se

Dock hittade jag dom inte där, köpte ett grönt förra året, då med hansbo logga. I år köpte jag ett blått med trend logga, regntäcke med fleecefoder.

Fråga, om dom inte vet så be dom ringa butiken i Hyllinge, dom har täckena där.

Kolla på Canis.se under ruff wear
Även Obtrack.com har en massa olika storlekar

Tack alla för tipsen! Nu skall jag leta vidare efter ett täcke till den "lille" gossen.:laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Gjorde misstaget att köpa en lite för stor sele till Emiron när han var mindre i tron att han säkert skulle växa i den så småningom men...
2
Svar
23
· Visningar
2 470
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 352
Senast: Åsa A
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 511
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 658
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka