Regnkläder i stl. 74, helt omöjligt?

jerseyko

Trådstartare
Det finns inte säger alla.

Lindex och HM's shop online har i 74/80 men slutsålt, har gått i varenda butik i uppsala, slutsålt.

Någon som har fler tips?

(Jag vägrar köpa från Polarn o Pyret, tänker inte betala flera hundra för de står PO.P på kläderna....)

Tittade if på den här fleesefodrade overallen på HM. Men klarar den av hopp i vattenpölar?
overall_18118828.jpg

Senast ändrad:
Sv: Regnkläder i stl. 74, helt omöjligt?

Lite hopp kanske, men inte så värst mycket. Ett tips annars är tradera, jag köpte Arvids POP overall där, använd i 2 månader, såg ut som ny för halva priset. Sen har jag köpt Labans regnställ i stl 84/92 som han kan ha utanpå overallen i vår när det blir slaskigt. I höst får han ingen, han måstelära sig gå först! ;)

Var Bamse-regnkläderna på Lindex slut? Dom har vi... jättenöjda. Annars har vi gummikläder från H&M, nöjda! Kolla Tradera! Det är sjukt att vinterkläder tex redan börjar vara slutsålt... redan i juli börjar mammorna planera vinterkläder :eek: vi hade tur som ficken begagnad Reima i år... pust så skönt slippa leta kläder :rofl:

Köpte regnkläder till Elivia på sportringen. Mitt tips, kolla i sportaffärerna.

Nej men han måste ju ha i 74. Stoppar jag ner honom i hans overall i stl. 80 så drunknar han. Vi funderade på att bara köpa ett par regnbyxor i stl. 80 och klippa hål för armarna så har han en regnoverall ;)

Han använder fortfarande 62-68 i vissa plagg!

Jag brukar köpa regnkläder på Ica Maxi... Där finns fortfarande storlekar kvar, åtminstone här.

De stora drakarna bestämmer ju centralt hur många plagg som ska tas hem av vrje storlek till varje butik, så det är inte konstigt om det tar slut. Skandal, tycker jag.

Jag har hittat en sprillans nytt regnställ till Emil i strl 74/80 på Tradera. Fick det för 99.- + frakt. :) Dock är det stooort, mer som 86/92...så det blir något att använda till våren. Kommer nog ändå inte att bli aktuellt med renställ här i höst sådan fin höst som det varit. Förhoppningsvis så kommer snön & kylan direkt. ;)

jaja, ville bara tipsa om Tradera jag med. :p

74/80 är för stort ;) tittar titt som tätt på tradera och hittade ett par skitfula regnkläder i 74 som jag lagt bud på.

Han är 70,5 cm lång och väger 8,9 kg och går nog vilken dag som helst, stoppar jag ner honom i ett par 80 regnkläder så kommer han inte kunna röra sig med tanke på att vissa 74 plagg t.om är för stort!

Men vaddå inte kunna röra sig? Vad har du för tjocklek på kläderna? Fleecefodrade? Är det en ofodrat regnställ blir det ju inte tjockt, bara att vika upp ju. Elis har strl 90 i ett Didrikssons regnsställ, köpt på Tradera. Det kunde han ha våren -97, då var han ett knappt år och kunde inte gå. Och han har sedan haft det hösten/vintern -97, samt vintern/våren -98 och nu även denna höst, nu när han har stl 90 på riktigt. Det snackar jag välanvänt. Och nu är det Alvins tur att få ärva det, trots att Elis fortfarande kan ha regnstället så köper jag ett nytt större åt honom så han får plats med alla tjocka tröjor. Alvin har 74 och visst är både byxorna och jackan lite pösiga, men de sitter åt med resår i hand och fotled. Och man får plats med mycket kläder under.

Tjocklek på kläderna beror ju på vad det är för temperarur ute. Men de regnbyxor jag hitta på lindex i stl. 80 var ju längre än vad hela Rasmus är! Enda fördelen med de är väl att han står kvar där man ställer honom ;)

Vann precis en auktion på tradera på regnkläder i stl. 74. Skitfula men de kommer gå under 50-lappen inkl frakt ;)

Senast ändrad:

Jag jobbar på uteförskola o kan varmt rekommendera både bamseregnkläderna (nackdelen med dragkedja är om de får in grus i kedjan...) men de håller barnen torra! Didriksons är oxå bra, både fodrat o ofodrat!
P o P är dyra, men kanonbra!!!

Köp inte regnkläder där galonet känns "stretchigt" de läcker in fortare framförallt när de sitter på knä.

Se till oxå att det finns gummiband undertill så man kan fästa dem under stövlarna!

Vi är ute dagligen i alla väder, så lite koll har jag! :)

*kl*

Köpte ett regnställ från City Gross, deras specialaffär, och byxorna gick sönder i skrevet, 2 hål iallafall, efter en vecka! Och ändå har han bara gått i dem, inget mer.

Då hade han även inte använt dem varje dag. Kanske högst 3 ggr.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Sonen fick regnkläder i ettårspresent häromveckan men vi kan inte bli kloka på om vi ska byta storlek eller inte. Vi fick storlek 86...
Svar
10
· Visningar
5 099
Senast: Mustasukka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka