NU regnar det rejält här! Och åskar. Min bil står med öppna fönster men jag vågar inte gå ut...
Jippie!
Jippie!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur är detta ens möjligt?! Nog för att passagen är som gjord för att samla vatten men...Eeh ni som dansar i Uppsala C kanske kan ta en liten paus?
Visa bifogad fil 17690
Visst! Tierp och Skutskär svämmar ju över lite nu och då, men inbillade mig att resecentrum skulle vara lite stadigare finns film hos P4 uppland!Men hur är detta ens möjligt?! Nog för att passagen är som gjord för att samla vatten men...
Men hur är detta ens möjligt?! Nog för att passagen är som gjord för att samla vatten men...
Lutar väl åt fel håll på båda sidorMen hur är detta ens möjligt?! Nog för att passagen är som gjord för att samla vatten men...
Väldigt många mm på kort tidsrymd, antar jag?Visst! Tierp och Skutskär svämmar ju över lite nu och då, men inbillade mig att resecentrum skulle vara lite stadigare finns film hos P4 uppland!
Det blir antagligen så pga att marken är så hård nu efter den långvariga torrkan, så allt vatten rinner av istället för att sjunka ner i gräsmattor, grusytor etc. Och då sammlas det på det lägsta punktet...
Mvh aldrig varit i Uppsala (men arbetar med stadsplanering)
Lutar väl åt fel håll på båda sidor
Jag läste på P4 att det inte ens finns brunnar i tunneln det skulle ju förklara en hel delVäldigt många mm på kort tidsrymd, antar jag?
Brukar vara svårt att klara de extrema toppflödena på ställen där man är så beroende av att brunnarna ska sluka allt. Eller så simpelt som att brunnar satt igen av skräp folk slängt på marken...
Jag läste på P4 att det inte ens finns brunnar i tunneln det skulle ju förklara en hel del
Jag försöker tänka efter jag med och kan inte minnas att jag snubblat på nånNämen ojdå Nu kan jag inte minnas om det stämmer eller inte men om det stämmer låter det som en rimlig förklaring - vattnet KAN faktiskt inte rinna undan