Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Haha, kul att mina ovädersbilder kunde vara till nån nytta. :p Jag är jättenöjd med detta täcket och hela baken på hästen hålls torr även när det regnar/snöar i sidled. Håller med om att vissa täcken har så ynkliga svanslappar så man undrar vad deras egentliga funktion verkligen är...
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

okej, haha. Visserligen gör du nog så för att vara snäll men här får du bilden ändå :D



Och så får du en extra bild på hur mitt täcke ser ut. Men hästen var inte ett dugg samarbetsvillig :p

 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Bucas Irish Turnout 50 g med hals till är det rejäl svanslapp på; jättefint täcke för ett bra pris. 770 för täcket och 300 nånting för halsen på billigaste stället.

Jag har det och är supernöjd med det! :love:
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Horseware Hurricane är ett halvhals 100gr täcke med svanslapp som lixom är ihopsydd på sidorna så den blir rund baktill, inte som en lös flärp som kan blåsa runt. Grymt bra täcke dessutom!

Syns lite dåligt här men ändå...
halshalstacke_47133662.jpg
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Måste bara fråga om ditt täcke heter Trend?
Hitta ett ställe som säljer ut ett täcke som liknade ditt vid bogvecken, fast det är vinrött istället för blått och ser ut som om det hänger ett lagningskit i framspännena som medföljer, gjorde det på ditt täcke också?

Ord. pris skulle vara 895kr säljes nu för 595kr.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Jag tror att mitt kan heta Trend. Jag hade iaf ett sånt lagningskit med.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Det är på pricken likt ditt, fast vinrött och med grön/ljusgrön/beige färgade kantband och kryssgjordar...
Ville ju igentligen ha ett med halvhals men tycker att på både din bild och på bilden på annonsen ser det ut att täcka manken ordentligt, har råkat ut för täcken som inte gör det.

En liten fråga, hur upplever du det är i bogen, ofta så är täckena i tants rygglängd lite för stora i bogen... Är de stora i bogen?
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Synd de är för dyra för mig just nu+ att jag inte gärna lägger de pengarna på ett täcke just nu när jag inte vet hur de andra hästarna hanterar täckena i hagen...
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

29612073.jpg


Är nu inte bara besatt av svanslappen utan också färgen....Vinrött kanske ska bli tants färg? hmmm...
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Heter det verkligen Horsewear Hurricane? Deras brukar väl ha "mellannamnen" Amigo, Rhino eller Rambo. Jag har köpt ett som likar ditt välidgt mycket, ett (Shires) Three Crown Horseline Hurricane med 100 g foder och enorm svanslapp.

29651457.jpg


29651459.jpg
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?



Jag måste komma ihåg att ta med mig kameran till stallet så ni stackare här på buke slipper mina halvdassiga mobilbilder.

Här är iaf bild på mitt wheaterbeta
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

De rejälaste svanslapparna jag sett har suttit på täcken från Weatherbeeta. Där kan vi snacka avancerat svansskydd :D
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

:eek: DU!

Var tvungen att spana in den där svanslappen igen och måste nu bara fråga...Är ditt täcke rosa/grått???

Om det är det.....Lider jag med min plånbok...:(:d
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Säger som några andra, Weatherbeeta har nog de största svanslapparna.
Har ett blått med halvhals, 100g fyllning och mega rövlapp =D
 

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 697
Hästvård Har fram tills i våras haft min unghäst på lösdrift, då ej klippt. Men står nu i kallstall där hästarna har samma täcke både dag och...
2
Svar
22
· Visningar
4 283
Senast: mackan
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite...
2
Svar
39
· Visningar
2 708
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 407
Senast: Hagstadius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp