Regn och rusk i Skåne!

Timsetim

Trådstartare
Har tänkt lite på det här med ytterplagg när man bor i Skåne och andra delar av Sverige som sällan ser snö. :angel:

Här ser vi ju inte så många vita dagar under vintern. Är det då inte bättre att köpa ett riktigt bra fodrat regnställ istället för overall?

Kan förstå att det är bättre med overall när barnen åker pulka osv, men här är det ju mest hopp i vattenpölar som gäller.

Vad är era erfarenheter?

/Timsetim
 
Sv: Regn och rusk i Skåne!

Ja här har vissa föräldrar redan rena vintern.

Häromdagen när det var 16 grader här, sol och lite vind så såg jag flera barn i 6-månaders åldern i fleeceoveraller, fleece mössor, vantar och fleece tossor på fötterna.
Många utav dessa barn var gnälliga och kinkiga.
Mammorna gick i tunn jacka eller bara en tjockare tröja...

Min son var klädd i en "tjocktröja" med vanlig långärmad body under. Byxor och sockar. På huvudet hade han en "tunn" mössa.
Lycklig och nöjd:)

Tycker man ofta ser barn som är kläda för nordpolen. Jag undrar alltid då vad dom ska ha på sig när det verkligen blir kallt:crazy:
 
Sv: Regn och rusk i Skåne!

Jag tycker det är väldigt vanligt att man ser barn som är påpälsade för mycket.

Det som förvånat mig i sommar är alla dessa föräldrar som haft överdraget eller locket, eller vad det nu kallas, på på vagnen även när det varit varmt ute. Varför? Ner med lite frisk luft till barnet för sjutton!

Lite OT.

Ingen som har någon åsikt om min ursprungsfråga?

/Timsetim
 
Sv: Regn och rusk i Skåne!

Jag skulle ha kört på fodrade regnkläder!
Har det själv till mina i övergångsperioderna, tycker att det är HELT suveränt!!
Overall har jag när det är flera minusgrader och ev snö, men är det minsta blask, då är det fodradre regnkläder som gäller!

Köpte på Ru**a i år, verkar jättebra för övrigt, och till ett bra pris också, vill bara tipsa! :banana:
 
Sv: Regn och rusk i Skåne!

Har samma väder här i Gbg! Mina rutinerade förskolefröknar prisade högt min fleecefodrade regnoverall från El**OS när det var runt nollan och is med vattenpölar på! Eller smältsnö i backen. Den ÄR varm, så varm så den inte funkar nu. Jag har EN vinteroverall som används i snitt 3 veckor på hela vintern likaså stövlarna. Vad vi har här är fodrade gummistövlar från Över**bo**aget, hela vintern och vanligt regnställ, inte fodrat utan bättre med fleecejacka under så går att välja bort. Vad som behövs dock är skarfar eller fuskpolos och mössor som täcker öronen. Det blåser mycket här!

Varför de gillade overallen är för smidigheten i att barnet kan ta på sig själv och inget som glappar. Man kan ha bara strumpbyxor och långärmad t-shirt under om det är ganska milt ute! DE slipper ju overall + överdragsbyxa eller galonisar, allt i ett plagg!

Sedan har jag köpt sydväst, dvs regnmössa. Abslout mitt bästa plagg!
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Myzan87
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 122
Senast: Emtherlia
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
3 117
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp