Sv: Regler?

Bara dom där vanliga:
-Inte springa, skrika stöka
-Sopa och ta bort efter sig
Är det sånna regler du menar???:crazy:

Just nu krävs inga speciella regler. Mer än att rutinerna skall förljas... Allt funkar.

Men jag har varit uppstallad i stall där regler fått sättas upp. Minns inte allt men:

*spring, skrik inte
*plocka undan efter dig och din häst
*Bilda inte högar på göselhögen, utan platta till så det är lätt för andra att tömma kärran
* Prylar skall förvaras på hänvisad plats.
* Plocka upp efter din häst även på gårdsplan/vägen över gården

Vi har inga skrivna regler utan kör med öppen kommunikation och diskussion. Det som gäller utan att vara skrivet är det självklara, alla håller ordning, sköter det de ska osv. Funkar oftast bra men vissa tar inte en del grejer som självklara och då får man säga till att man inte är nöjd.

Vi har inga skrivna regler utan kör med öppen kommunikation och diskussion. Det som gäller utan att vara skrivet är det självklara, alla håller ordning, sköter det de ska osv. Funkar oftast bra men vissa tar inte en del grejer som självklara och då får man säga till att man inte är nöjd.

Jooo, så är det typ i mitt stall också. Men vi har en liten lapp med regler i alla fall :)

bara sådanadär säkerhetsgrejer, gunilla är lite nojig..:angel:

gå inte förbi med två hästar i gången..
sitt upp med pallarna (ingen direkt regel)
stå bara brett i gången osv...

inga uppskrivna, utan lite humpelidump..

utöver praktiska grejer, som ordn. mm:D

ok bra att veta lite. För dte finns ju alltid några i stallet som man blir så irriterad på.

Näe, vi har väl inga speciella regler i mitt stall. Men det är bara ett litet stall med tre hästar, så det mesta funkar ändå, utan regler.

Vi har inga specifika regler. Mest sunt förnuft skulle jag vilja säga.
Har under en tid varit diskussioner om varandras ridstilar osv. så det har uppkommit en: Sköt dig själv! :D

Dom vanliga reglerna som gäller oftast i alla stall.
Inget skrik, springande, plocka undan det man tagit fram på volten/banan o.s.v.

Det vettiga..
*Kolla att alla hästar har vatten
*Plocka undan efter sej osv..

Men jag och I är så införstådda med allt och varandra så allt sker av gamml vana. Alla regler svåra att komma på men de finn i bakhuvudet så vi har aldrig bekymmer.

Mitt stall är så litet så spring där du.. 2 steg så är du framma vid väggen.. Skriker inte då hästarna är inne.. Men ute får man härja som vanligt eller som man vill. Våra hästar är inte brydd.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama