Regler Vid hästar i LÖSDRIFT??

T

Tess84

Finns det några regler gällande hästar i lösdrift? Mått på Ligghallar och hagar t.ex??? All info uppskattas!!! Tack....
 
Sv: Regler Vid hästar i LÖSDRIFT??

Tess84 skrev:
Finns det några regler gällande hästar i lösdrift? Mått på Ligghallar och hagar t.ex??? All info uppskattas!!! Tack....
Du har fått en bra länk, men helt snabbt kan jag säga att ligghallen måste vara minst 75% av rek. boxyta för hästarna som skall vara där.
 
Sv: Regler Vid hästar i LÖSDRIFT??

emindy skrev:
Du har fått en bra länk, men helt snabbt kan jag säga att ligghallen måste vara minst 75% av rek. boxyta för hästarna som skall vara där.
Jag har hört att det ska vara 80% fast jag kan ha fattat fel.
 
Sv: Regler Vid hästar i LÖSDRIFT??

Mysaan skrev:
Jag har hört att det ska vara 80% fast jag kan ha fattat fel.
Nej, du hade rätt
det skall vara 80% av boxarean i en ligghall och om det är en gruppbox 100% av boxarean (dvs om hästarna fodras i ligghallen, som jag förstår det)

Men som vanligt är det ingen nackdel om man tar i i överkant.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 127
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 172
Senast: MML
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
701
Senast: Stålvilja
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp