Regler osv!

A

Alpin87

Det var länge sedan jag själv tävlade och snart (1 och ½ mån;) ) är det min hästs första ''riktiga'' tävling. Det är en lokal. Har några frågor..

- Får man visa hästen hindrena, hörde ngt förut om att det itne var då?
- Får man bli inledd på banan, alltså att någon går mer max en meter in på banan. Det brukar låsa sig för min häst precis innan hon ska in men när hon väl är inne på banan går det skitbra så det vore en trygghet för både mig och henne om ngn gick bredvid.
- I proppen står det det bedömning A:0 / A:0 i två faser. Jag borde kunna alla bedömningar nu men jag har faktiskt glömt :o Om någon kan alla bedömningar blir blir jag mer än tacksam om ni skriver dem också :)

Tacksam för svar

Sv: Regler osv!

Det var länge sedan jag själv tävlade och snart (1 och ½ mån;) ) är det min hästs första ''riktiga'' tävling. Det är en lokal. Har några frågor..

- Får man visa hästen hindrena, hörde ngt förut om att det itne var då?
- Får man bli inledd på banan, alltså att någon går mer max en meter in på banan. Det brukar låsa sig för min häst precis innan hon ska in men när hon väl är inne på banan går det skitbra så det vore en trygghet för både mig och henne om ngn gick bredvid.
- I proppen står det det bedömning A:0 / A:0 i två faser. Jag borde kunna alla bedömningar nu men jag har faktiskt glömt :o Om någon kan alla bedömningar blir blir jag mer än tacksam om ni skriver dem också :)

Tacksam för svar

Ja då numera får du visa hästen hinder innan start. Var så svårt att avgöra innan vad som var att visa hinder/eller bara "råka" rida förbi.

Jajjamen absolut att du får bli ledd in på banan. Min pålle kan också tjura ihop ibland och det brukar aldrig vara några problem att man får hjälp in på banan, dessutom är det ju bara en lokal tävling;)

I hopp TR finns alla bedömningar beskriva ingående så orkar inte rabbla alla här. Tror även det kan finnas en tråd här på hopp om bedömningar. A0:A0 är gamla A1:c. Dvs du rider en grundomgång och vid felfritt och inom maxtiden fortsätter du direkt på en omhoppning, där den med minst antal hinderfel och snabbast tid vinner:)

Lycka till!

Sv: Regler osv!

Okej, då vet jag :) Tack så mycket! Ska söka i forumet efter bedömningar!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 607
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 765
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Efter en helg i Falsterbo och många år inom hästnäringen har jag börjat fundera på människans syn och relation till hästen. I min...
Svar
12
· Visningar
2 660
Senast: nullo-modo
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur