Regler för klubbmästerskap

O

Odie

Behöver hjälp! Vill minnas att jag läst i TR att man bara kan delta i klubbmästerskap för en klubb/år, alternativt att man bara kan vinna km för en klubb/år. Jag hittar inte igen var jag läst detta. Bläddrar i TR fram och tillbaka, men hittar ingenting om klubbmästerskap. Hjälp mig, och hänvisa gärna till var du fått informationen från. Vi har dressyrtävling med km i helgen, och har flera ryttare som är med i flera klubbar, just för att kunna tävla på klubbtävlingar runt om i kommunen.

Sv: Regler för klubbmästerskap

KM regler gör varje klubb för sig (vad jag har för mig), oftas bestämms vilka klasser kubben erbjuder beroende på vilken nivå klubbens tävlande ekipage är på.

Det är ju inte lönt att ha KM klass i LA när klubbens ekipage rider tex LC. Eller tvärt om. Så man försöker hitta en nivå på klassena som passar klubbens deltagare, alt flera klasser.

I vår klubb kan man bara bli klubbmästare om man tävlar för klubben och har licens, men är är öppen för andra klubbmedlemar som har sin licens i annan klubb. Så något år har 1:a och 2:an placerad inte blivit KM mästare utan 3:an tex. för 3:an tävlade för klubben.

I vår klubb kan man bara bli klubbmästare om man tävlar för klubben och har licens, men är är öppen för andra klubbmedlemar som har sin licens i annan klubb. Så något år har 1:a och 2:an placerad inte blivit KM mästare utan 3:an tex. för 3:an tävlade för klubben.

Så har flera klubbar vi är medlemmar i. Dottern har vunnit KM för den klubb hon inte har licens för, då har tvåan blivit klubbmästare i stället. Dock har alla fått delta.

Sedan har vissa klubbar sina KM endast öppna för ryttare som är licensierade hos klubben ifråga, men då ska ju det framgå i KM-reglerna.

det är inget jag hört förr.. men det brukar vara olika hos oss..

exempel
klass 1: lektionsekipage
klass 2: privatekipage
eller
klass 2: tävlande lektionsekipage & privatekipage
eller
klass 2: tävlande lektionsekipage som placerat sig på lokal tävling & privatekipage

själv startar jag gladeligen på KM på båda klubbarna jag rider hos, jag har grönt kort men ingen licens hos varken ena eller andra klubben, rider olika lektionshästar på KM varje år också.. :)

Vi har regeln att man inte får tävla för annan klubb för att kunna bli klubbmästare. Lite extra ska våra egna tävlingsryttare få.

Sorry att jag drar igång gammal träd men slippa få ytterligare en ny.

Jag har licens för en klubb och ska rida deras KM. Men samtidigt är jag medlem i ytterligare en klubb men som man inte kan ha licens för, en rasklubb.
Kan jag tävla i båda föreningarnas KM ?

De hos oss som är medlem i både vår förening och sin rasförening tävlar KM i båda, det är ändå olika slags föreningar.

Det anser jag med, jag KAN ju inte lösa licens för rasklubben utan tävlar där för att konkurrera på samma villkor.

Men det anser inte min klubb jag har licens för, de tycker inte jag ska kunna vinna två km..? (Ändå sitter jag i styrelsen..)

Jag tävlar för en klubb och är medlem i 3. På ridskolans tävlingar har jag ridit KM och vunnit utan att vara licensryttare för dom. Min syster har gjort samma sak i hoppningen. Det är för alla medlemmar.
I den andra klubben har dom inte haft KM på något år men där gällde samma sak. Man behövde inte ha licens för dom. Nu har dom en kombinationstävling ist för KM:)
Den tredje klubben är det jag tävlar för men dom har inga tävlingar så x)

Det tycker jag var sniket av din förening. Dom har väl inte att göra med om du är medlem i någon annan förening och ev rider deras KM.

I min förening får alla som är medlemmar delta i KM, lektionsryttare och privatryttare(oavsett vilken klubb de har licens i)
Det spelar ingen roll om man rider LC eller MVS, vi går på procenten
Sen delar vi upp det så det blir totalt fyra olika Klubbmästare, lektionsponny,lektionshäst, privatponny och privathäst.
Det enda som gäller att det måste vara minst tre startande för att det ska utses en klubbmästare.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 422
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 353
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar