Registrering?

Danaa

Trådstartare
Någon som är bra på det här med registrering?

Jag har ju mitt tyskasto som har rosa papper, visst måste jag svenskregga henne för att få gröna papper på avkommorna om jag betäcker med en svensk godkänd hingst?:confused:

Hur gör jag för att svenskregga henne? Kommer hon komma med på blup då?

Tacksam för svar!:)

Sv: Registrering?

vi svensk reggade våran förra häst som var ifrån belgien.... det var inte så knöligt vi kontaktade asvh och skickade in passet sen tog de la några veckor så kom passet tillbaka tillsammans med en räkning på 1000 kr..
Har ingen aning om du måste svensk regga henne för att få gröna papper på fölisen men det låter ju ganska troligt...
och är det så så är det ju värt pengarna.. ring och kolla med asvh. bluppen kommer hon med på för våran förra häst är med där nu.

detta kunde jag hitta på asvhs hemsida.

För att få delta i ASVHs och/eller SwedeHorse arrangemang måste hästen vara registrerad hos ASVH

Gör så här:

Importerad häst:

Först tar du ut en godkänd id-kontrollant som kontrollera att konturdiagrammet är korrekt ifylld och signerar på avsedd plats i passet.
Är konturdiagrammet inte ifyllt skall detta fyllas i av ID-kontrollanten som sedan skall stämpla och signera.
Saknas konturdiagram skall ett nytt sådant göras av godkänd ID-kontrollant.
Skicka in passet i original tillsammans med Ansökan om pass samt något som styrker att Du äger hästen. Adress: ASVH Stambokskontoret, Box 2, 247 29 Flyinge. Handlingarna bör skickas rekommenderat.

Fast man BEHÖVER inte regga stoet, för att fölet skall få gröna papper!

Har stoet en godkänd stam får fölet gröna papper ändå.

För att kunna stamboksföra mm så behöver man däremot ha swb reggat.

Jag reggade min 09 med gröna papper hos ASVH trots att jag inte hade svenskreggat mamman. Mamman hade rosa hannoveranerpass. Inga problem! :)

Senast ändrad:

Okej bra att veta!! Men jag tror jag ska regga henne så jag kan stamboksföra henne:)

segersten: Ja nu hoppas jag att allt är som de ska, inga fler resorberingar tack!:)

japp precis det behöver man... i vårat fall räckte det med köpekontraktet

så här står det på asvhs hemsida:
Skicka in passet i original tillsammans med Ansökan om pass samt något som styrker att Du äger hästen

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 009
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka