Registrering av häst

L

Liiisa

Vet inte om jag placerar denna frågan på rätt ställe, men det var det enda jag kunde tänka mig passa..
Grejen är den att jag ska köpa en häst nu och den är inte registrerad. Han är 3 år, sv hbl och har okänd härstammning. Hur går jag tillväga? Hur mycket kostar det?
Och vad innebär det här med pass som man måste ha nu from 2005?
Tack på förhand..

Sv: Registrering av häst

Kan jue berätta att jag registrerade samt fixade pass till min häst förra året.. Han fick gråa papper, såhär kostade det:
- 150 kr för hon som ritade konturer
- 50 kr (svart) av vet för att kolla åldern på tänder
- 2000 för passet

Så det blev dyrt!

Sv: Registrering av häst

Till min importerade oäkting blev det ännu dyrare.... Chipmärkning och konturdiagram ca 500, åldersintyg av veterinär några hundra och sen passet 2500 (ASVH gråa papper så det borde bli samma kostnad för dig i ursprungsinlägget).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar