Registrering av försvarets valpar stoppas

Sv: Registrering av försvarets valpar stoppas

De var tänkta till tjänst typ ledarhundar o man avlade fram 1 generationens blandisar, typ schabradorer, deras avkomma i sin tur var mediokra till värdelösa till tjänst. Vad jag vill minnas.

Min fd granne hade sch/ridgeback ..blev inte polishund dock men finns/fanns hos AbbaBenny som vakthund

På jobbet (polisen) har vi en hund i tjänst som är malle/schäfer. Vet dock ej vart han kommer ifrån. Kan kolla upp det.

På jobbet (polisen) har vi en hund i tjänst som är malle/schäfer. Vet dock ej vart han kommer ifrån. Kan kolla upp det.

Malle/schafer ar inte sa ovanlig kombo for arbetande jyckar i en del lander. Sa att det provas i sverige, alt. har provats, ar inte sa forvanande.

*dagens mest onodiga inlagg*

Malle/schafer ar inte sa ovanlig kombo for arbetande jyckar i en del lander. Sa att det provas i sverige, alt. har provats, ar inte sa forvanande.

*dagens mest onodiga inlagg*
Nej jag vet, tänkte mest på blandrasdiskussionen.

Men den duger inte riktigt så jag tror den är på väg att tas ut tjänst. Mallarna vi haft har inte heller vart speciellt suveräna så de kommer och går. Det är bara schäfrarna som stannar kvar livet ut. Ingen malle som blir långlivad hos oss.

..det finns schafer.... ooooooch sen finns det alla andra hundraser.

Nej, men, skamt o sido... Mitt inlagg var eg inte sa riktat till dig, utan mer en reflektion, borde nog ha skrivit *KL*.

Har ocksa markt en tendens nar jag snokar runt att mallarna pensioneras fortare vad det verkar. MEN det har jag ingen statistik pa utan det ar bara hur jag personligen upplever det nar jag kikar runt pa arbetshunds sidorna sa att saga.

Min fd granne hade sch/ridgeback ..blev inte polishund dock men finns/fanns hos AbbaBenny som vakthund

Min farbror är bästa kompis med Benny och han dyrkar den här hunden, så nu har han bestämt sig för att också ta en hund från Sollefteå. Jag gör allt för att försöka stoppa det hela då det kommer sluta i katastrof eftersom han knappt vet var bak och fram sitter på en hund.... förutom Bennys då.

Försvarets hundenhet är placerad i Sollefteå, aktivt med nån form av samarbete med polisen och deras hundar.

Jag känner en som var med och startade upp det där och även om han numera jobbar med annat inom försvarsmakten så blev han inte speciellt glad när jag uppmärksammade honom på vad de pysslar med nu i sin schäferavel milt uttryckt för tanken var aldrig att det skulle avlas på hundar som inte klarade mh/L-test eller hade andra problem och L-testet är inte idag som det var i början tydligen så att det blir mycket skit som produceras är kanske inte så konstigt..

delvis kl

Om man är intresserad av statistik och belägg för kritik och siffrorna som jag mfl har lagt fram i tråden, så kan man läsa på Ingrid Tappers blogg. Varning: Det är inte upplyftande.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 146
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 911
Senast: Milosari
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?