Sv: Registrering av försvarets valpar stoppas
Personligen skiter jag lite i slitningarna FM-SKK,
det ar hur det kommer paverka schaferrasen, kopare, uppfodare, saljare, klubbar osv som jag staller mig... eh... slightly grinig emot.
600*250 = 150 000 i skattepengar. Och omkostnader uppe pa det da, det ar bara MH utgifterna for ett ar. Pa sitt vis kan jag se att FM tycker MH ar sisadar. Sen ska det ju inte hymlas.
Ena sidan tycker FM ska buga bocka och skota sig.
Andra sidan tycker SKK ska ge dispans.
Att schaferaveln i stort har problem ar ingen nyhet, och nar det kommer till FM verkar det finnas ganska stora variabler gallande vad som ar vad, eller rattare sagt: hur det tolkas.
Jag tror -inte- att den "nedstallda foten" mot FM kommer leda till nagot gott. FM ar ett organ, inte en privat uppfodare.
Jag tycker -inte- om tanken pa att i snitt 300 schafrar kommer fodas per ar reggade utomlands, blir "uteslutna" fran vissa delar av den arbetande hundkulturen (Las: vissa tavlingar, moment, bedomningar och dyl - det minskar ju inblicken an mer i vad som kommer ut i varlden imho). Det blir ett skott i foten, annu mindre inblick an hymlet som tydligen skett.
Men, men... Den som lever far se, jag hoppas nagon skruvar pa sitt huvud pa ratt hall och kommer pa en losning som fungerar for bada "sidor".