Kassiopeja
Trådstartare
Mitt arabsto har i år fått en fölunge efter en tjuvbetäckning. Har vi tur (blodtypningen är inte klar än) så är fölet efter gårdens godkände hingst och då kan han självklart registreras hos ARAB. Men det finns även en annan kandidat till faderskapet. Den andre hingsten är icke godkänd och blev dessutom valack dagen före jag upptäckte att stoet var dräktigt. Hur fungerar det då?
Båda föräldrarna är ju registrerade araber, men om pappan ej är godkänd så antar jag att avkomman ej kan registreras som fullblodsarab? Samtidigt så är ju inte härstamningen okänd? Var kan jag då registrera fölet? och som vad??
Vet ju att man måste ha hästen registrerad nånstans för att kunna skaffa hästpass åt honom, vilket jag har tänkt göra oavsett.
Någon som vet vad som gäller?
Båda föräldrarna är ju registrerade araber, men om pappan ej är godkänd så antar jag att avkomman ej kan registreras som fullblodsarab? Samtidigt så är ju inte härstamningen okänd? Var kan jag då registrera fölet? och som vad??
Vet ju att man måste ha hästen registrerad nånstans för att kunna skaffa hästpass åt honom, vilket jag har tänkt göra oavsett.
Någon som vet vad som gäller?