Registrering av blandras

R8n

Trådstartare
Behöver man nämna teckning och färg när man registrerar i jordbruksverket, eller räcker namnet och chipnummer?

Sv: Registrering av blandras

Har kopian här framför mig;)

Ras, Hundens namn, chipnr/tatuering, ditt namn och persnr. adress osv. ska fyllas i.
Men jag har renras-vilket även gubben på JBV frågade mig om när jag ringde dit och bad om pappren.

fuskis ;)

ok. på vårat papper står det även teckning och färg, men det behövs alltså inte fyllas i?
Fast iof, så borde ju veterinären ha fyllt i det när han blev besiktigad

Jag fyllde i färgen på hunden-dvs grå.

Fyll i det för säkerhetsskull. Jag fick skicka mitt papper två gånger då jag skrev bindessträck på mina 4 sista siffror-så då skickade dom det tillbaka och jag fick ändra det.:smirk:

hur skriver man det då? när han är trefärgad? :p:D

han är ju svart/brun och vit :)

Nya frågor

Hur får man veta att hunden är registrerad?

Kan man försäkra honom fast han inte hunnit bli registrerad ännu?

Hur får man veta att hunden är registrerad?
Om den är reggad i JBV (som din är;) ) så kommer dom skicka en bekräftesle till dig och även en räkning där du ska betala in det vad det kostar att registrera sin hund.

Kan man försäkra honom fast han inte hunnit bli registrerad ännu?
Ja, det borde inte vara ett problem.

Eftersom du är så snäll och svarar så stör jag med en fråga till :p

Ska ju försäkra i Folksam, men man kan bara uppge skk reg.nr. eller märkning i örat, men våran är ju chip märkt?

Hm, det var svårare.

Jag har alltid försäkrat via telefon-får det gjort direkt.
Och när det står på det viset så vet jag faktiskt inte:o
Så jag kan tyvär inte svara på just Den frågan, är jag ledsen.

Kan du inte ringa dit och fråga, och kanske försäkra direkt via tele?

Jo, jag får väl ringa och fråga. Det är ju min mamma som ska försäkra honom, så ska höra med henne!

För folksam har ju ingen e-post man kan maila och fråga heller tydligen.

Men tack så jättemycket för hjälpen iaf :idea:(- lampan)

Jo, jag får väl ringa och fråga. Det är ju min mamma som ska försäkra honom, så ska höra med henne!

För folksam har ju ingen e-post man kan maila och fråga heller tydligen.

Men tack så jättemycket för hjälpen iaf :idea:(- lampan)

Märkningen i örat och chippet e väl samma sak! Bara märkt på olika vis:)

Och en fråga till då :D

Hur lång tid får man vänta på registreringsbeviset egentligen?

Oj.. skickade in våran för jul och än har vi inte fått något tillbaka :crazy:

Kan ju vara så att de haft julledigt, många öppnar upp igen nu i veckan och då tar det ett tag tills dom kommit igång igen.

Vänta till veckans slut/början till nästa vecka, har du inte fått ngt. då, så ring och fråga dem.;)

Men du har ju fått av veterinärern nummret på chippet eller hur ? Anmälan ska ju kompletteras med: chipremsan du fått av veterinären. Är det inte hund och ägarregistret du ska anmäla din hund till ? Då får man inget regbevis alls. Det har jag inte fått, men däremot vet jag att hon är anmäld i registret eftersom jag ringt och frågat. Och ja, man får försäkra sin hund i Folksam så fort den fått en märkning i örat eller är chippad.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 028
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
825
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka