Registrerar hur ?

  • Avel
  • Trådstartare Trådstartare druttinski
  • Startdatum Startdatum
D

druttinski

Har en korsning, där mamman är fullblod/travare och pappan är halvblod (Primör). Kan härstammningen på hela pappans sida, men finns inga "bevis" för att hon är efter honom. Så jag undrar hur man skall gå tillväga för att registera - eller skaffa hästpass , är det väl numera. Kan man genom blodtypa få papper på att hon är efter Primör? Hänger inte alls med i allt med registering, hästpass, blodtypning och allt vad det heter!
 
Sv: Registrerar hur ?

Eftersom Primör har varit godkänd för halvblodsavel bör hans DNA finnas sparad. Jag vet inte om han lever längre, han togs ur aveln förra året, om jag minns rätt.

Din häst ska kunna registreras i ASVH (Avelsföreningen för svenska varmblodiga hästen halvblodens avelsförening) med gråa papper.
 

Liknande trådar

S
Avel Följande frågor har jag skickat till dem. Men tänkte att det säkert finns massor här som kan svaren och man vet väl aldrig när en ASVH...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 918
Senast: Crizzie
·
H
Avel När jag bodde i England förundrade jag mig alltid över hur lätt de tog på avel. Hade man ett sto och grannen en hingst, ja då fick han...
Svar
6
· Visningar
1 175
Senast: copernica
·
Hästmänniskan Har äntligen fått mitt pass från Asrp :banana:. Efter ett år av väntan tröttnade jag och sa att jag ville ha det prioriterat (betalade...
Svar
16
· Visningar
1 868
Senast: Myzan87
·
Avel Mitt sto är oreggat, hade tänkt registera henne i Svensk Häst som korsning okänd härstamning för att få hästpass innan året är slut. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp