Registrera kontantkort?

Magiana

Trådstartare
Jag ingen fast telefon längre utan köra bara med en gammal enkel mobil med kontantkort. Den är inte registrerad. P.g.a. det kan jag ju inte använda mobilen att betala med (vilket jag inte behöver just nu men man vet ju aldrig om bilen strejkar och jag måste ta bussen till jobbet). Finns det någon annan fördel med att registrera kortet? Vad finns det för nackdel med att registrera? Att man får en drös telefonförsäljare efter sig som ringer på olämpliga tidpunkter?

Sv: Registrera kontantkort?

Jag har ett oregistrerat kontantkort från Comviq i min stalltelefon. Aldrig har jag då fått så mycket skräp, framför allt SMS faktiskt, som nu! Reklam, reklam, reklam. På telefonen jag har abonnemang från annan operatör, där ringer det väl någon då och då men det är verkligen inte ofta. Och reklam-SMS får jag bara från de jag har anmält mig till så att säga.

Så det är nog lite olika.

Sv: Registrera kontantkort?

Olika? Ja, det kan jag verkligen hålla med om. Jag har aldrig någonsin blivit uppringd av någon telefonförsäljare på mitt mobilnummer och då har jag ändå haft den i... tror det är 3½ år. SMS har jag heller aldrig fått annat än när jag anmält mig själv.

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 464
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck... 18 19 20
Svar
384
· Visningar
28 785
Senast: ptr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka