Regional//Lokal?

S

Skogstrollet_1

Tänka kolla om någon kunde hjälpa mig med lite frågor. Jag är inte så hemma i det där med tävlingar
och så då jag aldrig hade tänka mig att börja tävla. Men nu har jag ångrat mig och har några frågor
som jag hoppas någon kan hjälpa mig med...

Jag undrar vad det är för skilnad på Lokala och Regionala tävlingar i hoppning?
Vad är det för krav för att få tävla i dessa, Klädsel, gröns kort, licenser, mm?

Tacksam för svar...:p

Sv: Regional//Lokal?

Lokal är höjder från 90-110, regional är klasser från 110-140 (?).
För lokal tävling krävs grönt kort, lokallicens och godkänd vaccination. Vit krage, fritidsjacka/tröja utan kappuschong (stavas???), stövlar eller skor+shaps utan fransar, godkänd hjälm.
För regional krävs grönt kort, junior/seniorlicens, hästlicens och godkänd vaccination. Kavaj krävs.

Tror jag fick med det mest grundläggande...

TR finns numera på nätet, kolla på www.ridsport.se

Senaste 6 åren har jag sett 100 på en reg tävling, och då har jag läst mååååånga proppar...

Förutom unghästtävlingar då...

Senast ändrad:

Okej, i vilket distrikt tävlar du? I vårat distrikt, de reg proppar som har kommit ut är det iaf 1m på varje tävling.. Ska kolla på ridsport så får jag se :)

Vad jag kunde se så fans det en hel del 1m klasser. H*by hade tillomed en 0,90 dock endast för unghästar, men ändå regional. på 11 proppar som var ute så var det ca 6 tävlingar som hade 1m. Och vet att det kommer komma en hel del emd 1m klasser i de proppar som ej lags ut.

Senast ändrad av en moderator:

Tänka kolla om någon kunde hjälpa mig med lite frågor. Jag är inte så hemma i det där med tävlingar
och så då jag aldrig hade tänka mig att börja tävla. Men nu har jag ångrat mig och har några frågor
som jag hoppas någon kan hjälpa mig med...

Jag undrar vad det är för skilnad på Lokala och Regionala tävlingar i hoppning?
Vad är det för krav för att få tävla i dessa, Klädsel, gröns kort, licenser, mm?

Tacksam för svar...:p

lokal är lite enklare, regional är lite mer avancerat, inte alltid, men oftast ;)
resten har du fått svar på, elr juste
för ponny är lokal LD-LB och regional från LC-MSV A, sen SVÅR hoppning går i nationellt har jag för mig, och det finns nationell från LA och uppåt, tror jag iallafall :)

MSV A finns ej på regional. Finns även LB på nationell.

MSV A finns ej på regional. Finns även LB på nationell.

aha, är inte riktigt på den nivån än så jag har inte så bra koll ;)
jag har aldrig sett en nationell LB däremot.. med tydligen finns det ;)

Japp det finns, vann en LB på nationell för något år sen.

grattis grattis :) tävlar du inom sthlms området?

aha.. då får man antagliden inte se dig på tävling iaf

Va? Jag skrev ju att jag tävlade i Sthlm men det är inte mitt distrikt.

Men vet du inte vad ett distrikt är?
Jag rider i östergörlands distrikt, eller östergötlands ridsportförbund.
Och om du bor i Stockholm till hör du stockholms läns ridsportförbund.

Tävlar i Skåne, kanske är mer ovanligt häst eftersom det är så himla mycket tävlingar? (Finns inte beläggning för reg 1m)

Edit: Kollade igenom propparna för hela året, 5 100-klasser på regional av tot ca 200 tävlingar (varav 3 st hos samma arrangör). I Skåne är det inte vanligt! :D
Räknade inte de tävlingar som var endast avd B, men de flesta har ändå ändrat och har halva dagen lokal och halva regional, så de 100-klasserna är också lokala.

Senast ändrad:

Nä så kanske det är, kan tänka mig att ni har himla mycket starter på era tävlingar? Vi har nästan alltid det här iaf, brukar ha 1m-130 på en dag (ibland) men oftast så får man leta efter regionala 130, det finns mer av dem nu i början, då de har en del 130 som kvalklasser.

Tittade lite nu på tävlingar i skåne, och jag kunde hitta 10-11 tävlingar (utan att proppen hade kommit ut) som hade 1m, och eftersom det inte finns info om alla så kommer det nog komma mer :D Såg också att ni hade massor 130-140, det vill ju jag med ha. Har aldrig varit på en regional tävling med 140. Det viill jag. Kanske ska flytta neråt då.. ;)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 710
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar