Vilken gräns? Jag har fattat det som att man ändå har hunnit med bra, bara igår var det väl 30’ som kom över till Polen. Det är ju inte konstigt om det blir köer vid gränsen.
Mot Polen, tydligen är det långa köer på Ukrainas sida.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken gräns? Jag har fattat det som att man ändå har hunnit med bra, bara igår var det väl 30’ som kom över till Polen. Det är ju inte konstigt om det blir köer vid gränsen.
Ja, tror ingen hade väntat sig något annat.Mot Polen, tydligen är det långa köer på Ukrainas sida.
Den här artikeln var dock inte så positiv ang presidenten... https://www.aftonbladet.se/nyheter/...m-dagar-enligt-sakerhetsexpert-jan-hallenbergBlev glad av att se att Ukrainas president överlevt natten iaf, tack @Red_Chili för bra tips om SVT.se
Den här artikeln var dock inte så positiv ang presidenten... https://www.aftonbladet.se/nyheter/...m-dagar-enligt-sakerhetsexpert-jan-hallenberg
Enligt Aftonbladet har USA erbjudit sig att evakuera regeringen, men Zelenskyj vill inte. Jag hoppas han ändrar sig så att Ukrainas lagligt valda styre kan förbli intakt. Stannar de kommer alla att "råka" dö i striderna.Inte oväntat tyvärr. Jag tror nog de faktiskt hållit ut längre än vad många väntat sig. Jag hoppas bara presidenten lyckas sätta sig i säkerhet när staden faller, han behövs vid liv.
Enligt Aftonbladet har USA erbjudit sig att evakuera regeringen, men Zelenskyj vill inte. Jag hoppas han ändrar sig så att Ukrainas lagligt valda styre kan förbli intakt. Stannar de kommer alla att "råka" dö i striderna.
Han kan inte fly i dagens läge, då kollapsar Ukrainas försvar (IMHO). Det bästa vi kan hoppas på är som sagt att han lyckas ta sig därifrån när Kyiv faller.
Nej, inte lämna landet men lämna staden för att undvika att bli fångad. Men det måste ju finnas planerade vägar ut och en bestämd, händelsestyrd tidpunkt när det är dags för honom att lämna.Han kan inte fly i dagens läge, då kollapsar Ukrainas försvar (IMHO). Det bästa vi kan hoppas på är som sagt att han lyckas ta sig därifrån när Kyiv faller.
Hörde nyss på radion att de äntligen tagit sig över gränsen! Tror det var till Moldavien.
Dom har ett enormt mod, men är rädd att det inte kommer att hålla. De har bara kapacitet att hålla staden några dagar. De måste få hjälp, annars kommer detta sluta i något fasansfullt.Jag kan inte låta bli att bli stolt när jag läser Zelenskyjs svar på USA's förfrågan om att evakueras. Man har tidigare talat lite om hans brist på erfarenhet och att han vann på the popular vote, men idag står han mer fast och rakryggad än de flesta ledare i modern tid gjort när fienden knackar på dörren. Likaså visar ett stort antal civila män och kvinnor prov på enormt mod och styrka som håller fullt utrustad militär personal stången. Må Gud vara med dem, om han/hon/den/det/de nu finns.
Jag tror också att han skapar mycket opinion i övriga världen, att "vanligt folk" kommer vilja se att Nato/FN/egna länder går in och stöttar Ukraina i en större omfattning.Det tror jag också att det skulle göra. Han gjuter nog rätt mycket mod i folket genom att stanna.
Nej Ryssland var knappast speciellt mycket mer demokratisk eller konstruktivt under Medvedevs tid som president.
(Putin har ju faktiskt inte suttit som president i 20 år).