Gubbe full av Bull-Shit ?
Må det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gubbe full av Bull-Shit ?
På trettiotalet lade Hitler beslag på först Österrike, sedan en del av Tjeckoslovakien för att sedan ta hela. .
tror att svenskarna måste bli mer medvetna om att det finns ett försvar och alla måste göra sin plikt
har man inte gjort lumpen eller gmu kan man göra en guf och kommer med i hemvärnet den vägen
vi som bor i närheten av marinbasen och flyget märker en del
just nu är det ganska lugnt på sjösidan då det är vinter både i öst och hos oss
flyget var däremot väldigt aktivt igår eftermiddag, minst 2 omgångar plan stack iväg bor under vägen ut mot östersjön
Det var väl meningen att det skulle bli ngt åt det hållet. Men av någon underlig anledning kallade de oss för "Kellys hjältar"Du var också GBS?
Schweitz, Lichentenstein, Andorra, San Marino, Vatikanstaten har inget strategist värdeIrland, Schweitz, Lichentenstein, Andorra, San Marino, Vatikanstaten, Vitryssland, Serbien, Montenegro, Kosovo, Albanien....osv
Jag tror det är många som tänker i dessa banor och utvecklingen är helt klart oroande.På trettiotalet lade Hitler beslag på först Österrike, sedan en del av Tjeckoslovakien för att sedan ta hela. Detta trots protester från Storbritannien o Frankrike
Efter det så delade han upp Östeuropa med Stalin vilket utgjorde starten för andra världskriget i Europa.
Ryssland har tagit bitar ur andra länder, nu senast Krimhalvön från Ukraina, detta trots protester från NATO.
Nu verkar det som om han vill säkra landförbindelser till Krim.
Är det början på det krig som verkar vara under uppsegling?
Ryssland blev ju liksom Tyskland våldsamt förödmjukat av omständigheterna. Det drog igång den revanschism som riskerar att återigen leda till krig.
Den här gången tvivlar jag på att Sverige kan stå utanför eftersom ett av målen för Putin är tillgång till Nordsjön o atlanten.
Därför anser jag att vi ska ansluta oss fullt ut med NATO. Det skulle visserligen ställa Finland i ett prekärt läge, men stabilisera östersjön som till ett till stor del NATO kontrollerat område.
Personligen är jag oroligare för Ryssland än ex mellanöstern.Jag tror det är många som tänker i dessa banor och utvecklingen är helt klart oroande.
Det var väl meningen att det skulle bli ngt åt det hållet. Men av någon underlig anledning kallade de oss för "Kellys hjältar"
Så påfåglarna gillade oss inte. Trots att vi hade bland de bästa radiogubbarna, fordonsförarna och skyttarna i vår grupp, för att inte tala om sabotörer.
Vi slog bla ut "fiendens" hela stab under slutövningen, med 6 sibyllapåsar vi beställde och betalade åt dem.
Stridsdomaren gapskrattade när påse nr 3 öppnades och där låg en lapp" 1/2 kg semtex + o1/2 spik---booom!"i påsen
Personligen är jag oroligare för Ryssland än ex mellanöstern.
Landet befinner sig i ett känsligt läge.
Jag tror inte att man kan "tvinga" Ryssland till förhandling med restriktioner, det ökar endast känslan av vi och dom i Ryssland.
Bara det att de forna satellitstaterna inte längre helhjärtat jublar år myten att Ryssland allena besegrade det tredje riket i det "stora fosterländska kriget" ger den ryska stoltheten en knäck och försämrar relationerna ytterligare.
I praktiken har ju den lille mannen i Ryssland levt i en krisekonomi sedan 1914. Så risken är att Moskva projicerar internt missnöje, extern med gränskonflikter.
Det finns tyvärr många likheter med Ryssland idag och Tyskland 1935
tror att svenskarna måste bli mer medvetna om att det finns ett försvar och alla måste göra sin plikt
har man inte gjort lumpen eller gmu kan man göra en guf och kommer med i hemvärnet den vägen
vi som bor i närheten av marinbasen och flyget märker en del
just nu är det ganska lugnt på sjösidan då det är vinter både i öst och hos oss
flyget var däremot väldigt aktivt igår eftermiddag, minst 2 omgångar plan stack iväg bor under vägen ut mot östersjön
Golit grunnar så här, det mönster av konflikter vi ser är inte några stora invationer, mer lite i smyg så där. Det svenska försvaret har eftersom Björklund haft fel i alla frågor, även försvarsfrågan, reducerats till att se snygga ut i Afganistan och kunna försvara Skövde en vecka.
Sen var det lite roligare för Bildt att få leka med de stora pojkarna och få skicka lite soldater här och där i världen, men behövde verkligen hans ego det?
Ingenting är nytt under solen.Ojdå, och nu har Lövén just skickat våra pojkar till Mali för att bolstra hans ego när han vill bli medlem av säkerhetsrådet.
Så då får väl han och Margot sola sig lite i glansen också. Men det har du inget emot antar jag, det är ju rätt partifärg som skickar dit dom.
Låt oss nu för allt i världen hoppas och tro att Putin är lugnare och mer ansvarsfull än ..... Låt oss hoppas och tro på ledningen i Europa och den europeiska kunskapen om historia och att vi kan slippa . För som sagt med vårt försvar lär vi vara första målet för Putin. Mycket hoppas och tro där, kanske dags att gå i kyrkan, gott folk.
Citat från svd
"I intervjun säger Putin att han önskar att Kievs regering utarbetar en konstitution som kan erbjuda medborgarna trygga liv med iakttagande av fullständiga mänskliga rättigheter. Det sistnämnda är säkert något som även Rysslands medborgare skulle önska sig."