Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem vet, vi kanske får kyla och snö?@Cattis_E Jag blir kanske likadan sedan när kylan och knögglet kommer.![]()
Drygt! Finns ju ganska heltäckande ridregntäcke också men de kostar ju en bra slant. Jag antar att många redan fått uppdatera täckesparken för att klara av denna höstvinter.Problemet är att de blir blöta på fler ställen än ryggen. Så ländtäcke räcker inte.
Jag har förresten ett reflex ridtäcke också, men det är inte regntätt..
Problemet är att de blir blöta på fler ställen än ryggen. Så ländtäcke räcker inte.
Jag har förresten ett reflex ridtäcke också, men det är inte regntätt..
Är leran bottenlös eller bara till kronranden? I andra fallet funkar det, i första så kommer det inte hjälpa och är inte värt besväret.Drygt! Finns ju ganska heltäckande ridregntäcke också men de kostar ju en bra slant. Jag antar att många redan fått uppdatera täckesparken för att klara av denna höstvinter.
Vet ni om det blir bättre (kortvarigt) om man lägger halm i leran vid grinden? Det ligger lite halm på torrare ställe som hon inte velat äta. Är det någon vits att flytta det till leran istället för att bara slänga?
Är nog mer åt det bottenlösa om än inte riktigt så illa där det är värst. Kan testa att lägga det lite högre där det mer är lerigt på ytan bara.Är leran bottenlös eller bara till kronranden? I andra fallet funkar det, i första så kommer det inte hjälpa och är inte värt besväret.
Eventuellt kan du testa lägga hösilaget underst och halmen ovanpå, om du ändå ska testa.Är nog mer åt det bottenlösa om än inte riktigt så illa där det är värst. Kan testa att lägga det lite högre där det mer är lerigt på ytan bara.Tanken slog mig nu bara, så varför inte testa. Har också en hel del dåligt hösilage men risken finns ju att hon får för sig att äta av den då.
Lägger halm ute på lermark fungerar faktiskt rätt bra. Rejält med halm. Om du lägger hösilage ibotten riskerar du att, speciellt om du har matvrak till hästar, att de äter och blir dåliga i magen. Halmen är jutorkad och har inte samma bakterieflora.
Förfärligt regnigt i blekinge! Alla ser ut som lertroll vare sig de har täcke eller ej
En fråga till er som blev väldigt aktuell i stallet nu när det är så vått :för att undvika mugg, ska man spola av hästarnas ben varje dag? Eller låta leran torka och sedan borsta av den ?Frågade både hovis och vet, hovis sa låt det torka, vet sa spelar ingen roll men tyckte nog spola. "Gamlingarna" i stallet verkar låta det torka o borstar sen rent karlederna, medan vi "ungdomar" (läs: 25+) har vana att spola... hm? Hur tänker ni ?
Jag spolar varje dag. Tror inte det spelar så stor roll om man spolar direkt eller borstar när det är torrt. Själv väljer jag det mest praktiska alternativet vilket är att spola.Förfärligt regnigt i blekinge! Alla ser ut som lertroll vare sig de har täcke eller ej
En fråga till er som blev väldigt aktuell i stallet nu när det är så vått :för att undvika mugg, ska man spola av hästarnas ben varje dag? Eller låta leran torka och sedan borsta av den ?Frågade både hovis och vet, hovis sa låt det torka, vet sa spelar ingen roll men tyckte nog spola. "Gamlingarna" i stallet verkar låta det torka o borstar sen rent karlederna, medan vi "ungdomar" (läs: 25+) har vana att spola... hm? Hur tänker ni ?
Förfärligt regnigt i blekinge! Alla ser ut som lertroll vare sig de har täcke eller ej