Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag köpte min från Swevet för flera år sedan och känner inte till någon annan. Gissningsvis är det ingen skillnad mellan olika märken, den mäter ju det den ska mäta så att säga.
Bara ett påpekande,det heter refraktometer och dom som mäter råmjölks halten finns bara på Swevet i sverige.
Dom finns även att skicka efter från andra länder.
Jag har också en från swenet. Helt ovärderlig enligt mig och värd varenda krona. Väldigt lättanvänd. Planerar man att ta ett antal föl så tycker jag att det är en investering, man får bra koll på när det är dags för stoet och dessutom ett orosmoment mindre när man vet att mjölken är OK.
IT & mobiler
Jag skulle vilja ha en app där man enkelt kan kryssa i att olika saker blivit gjorda. Jag vill inte ha sju ton reklam, behöva betala för...
Foder & Strö Hästen får redan lusern pellets, krafft muscle, lusern hack och mineraler + fri tillgång på hö.
Men är en väldigt gammal häst, så tyvärr...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.