Reflktometer

Texaz

Trådstartare
Var köper ni dom? Skillnad i funktion och HUR bra behöver man?:confused:

Är helt ny på området och vill gärna ha tips!!!

Sv: Reflktometer

Jag köpte min från Swevet för flera år sedan och känner inte till någon annan. Gissningsvis är det ingen skillnad mellan olika märken, den mäter ju det den ska mäta så att säga.

Bara ett påpekande,det heter refraktometer och dom som mäter råmjölks halten finns bara på Swevet i sverige.
Dom finns även att skicka efter från andra länder.

Jag har också en från swenet. Helt ovärderlig enligt mig och värd varenda krona. Väldigt lättanvänd. Planerar man att ta ett antal föl så tycker jag att det är en investering, man får bra koll på när det är dags för stoet och dessutom ett orosmoment mindre när man vet att mjölken är OK.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
IT & mobiler Jag skulle vilja ha en app där man enkelt kan kryssa i att olika saker blivit gjorda. Jag vill inte ha sju ton reklam, behöva betala för...
Svar
17
· Visningar
743
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix