Reflextäcke.

Rea

Trådstartare
Behöver ett täcke till hunden, ett i skarpa färger och med rejält med reflexer så vi syns i mörkret. Men novis som man är så undrar jag nu VAR kan man hitta sånna?
 
Sv: Reflextäcke.

JA! det kan ju rädda livet på mina små när dom springer i stallet! fast annars kan man ju ha sele eller en liten väst.
 
Sv: Reflextäcke.

dem åker jag förbi ofta. det händer då och då att man ser något svart springa runt på åkrarna runtomkring;). men satchmos har också en affär i lund.
 
Sv: Reflextäcke.

jag gjorde ett eget reflextäcke..

köpte reflexväst för barn (bäst i storlek för min hund)
klippte isär rygg och magdel
klippte av resårbanden från den del som inte hade kardborrefäste
vek delen jag skulle ha på mitten
sydde ihop axelbitarna med varandra (med gummiband emellan)
sydde ihop gummibanden

då har hunden ett reflextäcke med resår frampå bogen och resår under magen med kardborrefäste..
kan ta bild på täcket imorgon när det är ljust.. just nu blir det så dåliga bilder :D
 
Sv: Reflextäcke.

Jag har ett super bra från Jocke/eller Jokke (osäker på stavningen).
Iaf skitbra!
 
Sv: Reflextäcke.

Så!
Efter mycket om och men, ringande och letande både på hemsidor och i diverse affären så tröttnade jag till sist, Lite småförbannad över att det finns en UPPSJÖ av töntiga och opraktiska kläder att spöka ut hundarna i men inte ett enda PRAKTISKT täcke. Inte under 400 spänn dvs..
Jag menar hur svårt hade det varit att göra "vanliga täcken med reflex" istället för kamuflagemönstrade overaller i fleece med huva och fuskpäls?

Jag körde på BeastieBabe´s tips och införskaffade en väst, köpte även en billig fleecefilt att fodra den med eftersom jag har en hund som begåvats med noll underull på ryggen och således fryser som en mes.
Resultatet är inte riktigt klart, men vi lär synas ialla fall;) , ska ha dit reflex på bröstet med är tanken.
100_2310.jpg

100_2311.jpg
 
Sv: Reflextäcke.

skitsnyggt! :bow:
ser proffsigare ut än mina :D

jag gjorde också ett fleecetäcke till min vovve..
jag tog en gammal fleecejacka med något glatt foder på insidan och sydde likadant som med reflexvästen, pch så på med feta reflexränderna.. skitbra det också.. :)

jättefin hund också :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har ett varselgult tunt täcke med reflexer på. Det tråkiga är att nuvarande hund är några kg mindre än den förra så han kan inte med...
Svar
17
· Visningar
829
Senast: movi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 105
Senast: Vovve
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 493
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp