Reflexdax!!!

A

amarillo

Nu känns det som vintern lurar runt hörnet, ialla fall är det mörkt och reflexerna borde tas fram.

Jag köper dom här mjuka reflexena i olika figurer.Sen har gjort som så att jag sabbar en rem till en väska och använder spännet, fungerar även på billiga mobilband.

Dom hänger jag på kläderna och på kopplet så får dom sitta där jämt, så slipper man glömma bort att ta på sig dom.

Se bild.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15070000-15079999/640x480/15076893.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15070000-15079999/640x480/15077176.jpg

Se till att synas!:)

Sv: Reflexdax!!!

Bra tips!

Men jag tror jag ska satsa på något som lyser av sig själv, med dioder, ifall vovve springer lite utanför gatubelysningen :)

Smart, om man nu vill sitta och pyssla och ha sönder olika band för att komma åt spännet och springa och köpa dom osv.

Och jag skulle störa mig på att det dinglar sådära:angel:

jag håller mig till dom gamla hederliga reflexerna i olika format menat till hund/djur,enkla och 'klara' att sätta fast när man köpt dem och håller länge och framför allt SYNS bättre! Och så slipper man besväret med att göra 'eget':idea:;)

Föresten, hur gör du när hunden är lös? Eftersom din reflex sitter på kopplet och Inte i halsbandet? Byter du över varje gång du ska ha hunden lös? :crazy:

Ja för oss som gillar att pyssla och är SNÅL så är det en kanske bra lösning.
Jag brukar ha en reflex på halsbandet dinglandes för jämnan men nu är det så många hundar här så det landade på kopplet istället.

Sen hänger dom i jackan utan att störa som dom gammeldags reflexer med lååångt snöre som trasslar in sig överallt.

Men man gör det som fungerar bäst, och som man är van vid. Jag gillar att pyssla. :)

Fast när de hänger där jämt så behöver man ju ingen snabbkoppling, då räcker det väl med kedjan som följer med när man köper dem?

Jag hade nog också stört mig på att de hänger och dinglar. men de är väldigt söta :angel:

Jag sak nog köpa en reflex sele till våran här hemma, och så på med en reflexväst på mig så syns vi bra båda två! ;)

Reflexer är en underbar uppfinning!
Ska köpa en reflexväst åt mig själv vid tillfälle.. I nuläget har jag prioriterat hunden som blir att se ut såhär när det blir mörkare ute :angel:

85682_1164632715.jpg

och ja, reflextäcket har dålig passform, det är jag medveten om...

Dessutom har jag nu ett reflexhalsband med blinkande lampor till henne :p

Senast ändrad:

Smart! :idea: Måste testas nångång...
Just nu traskar vovven omkring i reflextäcke, flashring runt halsen samt en koppelförlägare i reflex.
Koppel+koppelförlängare sitter fast i flashringen så det används bara på kvällarna, använder annat koppel & halsband på dagtid.
Funderar även på att köpa en varseljacka till mig sälv, gillar inte riktigt min reflexväst, den är så fladdrig :crazy:
I dag "storshoppade" jag på stan också...blev en clipsreflex :p :
Walking the dog

Jag tycker de reflexvästar som Clas Olsson säljer för 29 kr är helt perfekta. De sitter bra och har storreflex. Min hund strosar runt på gården/i stallet då har hon västen på, hon syns på långt håll. Sen har jag även en liten ljusdeoder som jag sätter i halsbandet, en röd.

:)

Jag använder reflex sele på min rottis. Vid kvällskiss på tomten har jag lysande halsband i rött.
Jag köpte en svindyr jacka. Sådan som byggjobbarna har. I goretex och är i gult och reflex . Kanon fin
Man måste synas bra även vid dimma:banana:

Söta. ^^
Här har det hängt ett reflexhalsband på samma krok som koppel och halsband hela sommaren, då jag kan få för mig att gå ut på promenad vid tre på natten.. ;)

Men hallå! Jag använder ju naturligtvis reflex-sele på hunden, hans halsband är det insydda reflextrådar i också.:)

Jag går ju inte omkring i väst när jag ska på affären eller gå ett ärende, då är dom små reflexerna ett bättre alternativ. Jag menade inte bara enbart när ni ska gå med hundarna, det vimlar av alldeles för mycket folk utan reflexer.

Även om det är upplyst i städerna så syns man inte alltid om man har mörka kläder. Och dom små "kedjorna" som reflexerna ska hänga i är inte speciellt hållbara, därför kör jag med spänne, då jag enkelt flyttar den mellan plaggen.

Huvudsaken ni syns gott folk!!! :banana:

Vi hade sånna där figurer förut, men jag var inte lika smart som du och fixade annat spänne, så de försvann hela tiden. :o

Nu har vi ett reflexhalsband som blinkar :D , sånna reflextunnar för tyglar på kopplet, plus att regntäcket har en bred reflexrand.

Igår kväll höll jag på att köra på en person som var ute på kvällspromenad med sin hund. Personen gick på en mörk landsväg (vi bor på landet) iklädd mörk jacka och mörka byxor och hade en mörk hund i kopplet. Tror många inte inser hur dåligt dom egentligen syns i mörkret. Däremot är alla ryttare här ute väldigt duktiga på att klä både sig själv och hästen i reflexer!
Själv är jag lite av en reflex-junkie och tar till och med på hunden reflexhalsband för kvällskissandet i trädgården.. vi har 250m till närmsta granne och "stora vägen" och är sista huset på vår väg. Men jag tar hellre det säkra före det osäkra! Går vi på promenad i mörker så har jag reflexväst och reflexkeps, hunden har reflexhalsband, reflexväst och lite dinglande reflexer i både koppel och halsband. Ska införskaffa en såndär "koppelförlängare" i reflex också. Såg en tjej förra vintern som hade benreflexer på sin hund, typ sådana man har till hästar, och det syntes kanon!!

Bra ide! Har sytt om en reflexväst till reflex täcke till vår hund. Lite pyssligt men syns super bra. Då hon ofta är med på jobbet i lastbilen och på en del företag måste alla ha varsekläder och det kom det litet på pekande om att hunde inte fick gå ur hytten utan varsekläder. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min 6-åriga rottweilertik fick förra veckan bortopererat fyra knölar. En under ögat, en på bringan, en på ena bogen och en på nedre...
Svar
5
· Visningar
8 262
Hundavel & Ras Tänkte höra med er som är lite insatta i avel, vad ni tror om valparna efter dessa föräldradjur, utseendemässigt alltså? Jag tycker...
2
Svar
27
· Visningar
4 272
Senast: Izzie
·
Hästvård Min lille grabb har som jag upptäckte idag fällt enormt mycket päls. Har innan inte lagt märke till det och vinterpälsen har vart tät...
Svar
10
· Visningar
1 792
Senast: Monifa
·
Western Vet inte om denna läggs fel nu men då får nån vänlig gärna flytta den :).. Jag har testat 2 westernsadlar på min Arabvalack. Det ena...
2
Svar
26
· Visningar
4 159
Senast: 4BarsRR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka